Skrevet af: Andreas Bech Holm, 23. marts 2017 kl. 8.15
Jeg er begyndt at gå meget ind for spiredyrkning, altså lade spirer gro i en kort periode og så spise dem - det skal lige siges at de smager fantastisk, til dem der ikke har prøvet.
Der skal ret mange bakker til at holde en produktion der kan tilfredsstille min familie og jeg, så derfor er jeg på jagt efter en relativt billig flad bakke.
Jeg har fundet denne fra en forretning i USA, men de shipper ikke til Europa.
www.greenhousemegastore.com/product/1020-trays/standard-1020-trays
Så vidt jeg kan læse mig frem til har de lidt samme kvalitet som de plastbakker, som planter man køber i det lokale supermarked står i og derfor et styk prisen relativt lav (cirka 10kr).
Alt hvad jeg kan finde af flade bakker i Danmark koster minimum 80kr for samme størrelse.
Er der nogen som ved hvor jeg kan få sådanne eller lignende her i Danmark? Eller måske nogen bud på hvor jeg vil kunne være heldig?
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 23. marts 2017 kl. 8.23
man kan da bare bruge de sorte bakker man køber kød i - hvis man ik´ lige er veganer
Skrevet af: Ayoe B. P., 23. marts 2017 kl. 8.47
Jeg ved ikke om nogen af disse kunne være interessante. Selv er jeg rigtig glad for siden og har købt produkter ved dem flere gange før.
De er ikke de billigste - til gengæld har de gerne nogle ting man ikke kan få ret mange steder - som fx. spiretårne. ;)
www.hjemmeproduktion.dk/shop/spirer-froe-og-49c1.html
Skrevet af: Svend Høst, 23. marts 2017 kl. 10.15
Jeg er storforbruger af embalage plast som der har været fødevare i , de er gratis , og de sorte kødbakker er gode at så i ,og de hvide bøtter som der har været marineret sild i er gode at dyrke videre i , bor et par huller i bunden og du har en god potte og låget kan bruges som underskål.
Hvide klodskasser som man skærer toppen af er en mulighed , fås på tilbud til 7-10kr. , hvide opvaske baljer til ca 12 kr kan også skærers til og bruges , brug fantasien..............
Skrevet af: James F., 23. marts 2017 kl. 17.46
En bradepande er en god holdbar Øko-løsning :P
Din lokale EL-forretning vil sikkert gerne forære dig et par stykker, fra de ovne som er kasseret.
Skrevet af: Andreas Bech Holm, 25. marts 2017 kl. 10.04
Tusind tak for de fede forslag!
Købbakkerne er perfekte!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.