Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. juli 2016 kl. 22.33
Der er ikke noget så taknemmeligt som stedmoderblomster. Jeg køber dem i starten af februar måned, holder dem tæt sammen på terassen en måneds tid og planter dem så i krukker. Lader man dem stå i de små firkantede potter, er rødderne for udviklede og gider ikke rigtigt sprede sig i jorden i krukkerne. Når sommerblomsterne er på trapperne, må stedmoderplanterne vige for nyt. Det vil dog sige at jeg i år ikke nænnede at hive nogle i en stor krukke op, og de blomstrer lystigt videre - er faktisk blevet til hængeplanter nu. Jeg sørger for at nippe visne blomster af, så de ikke når at sætte frø. Jeg havde ikke regnet med at de ville holde hele sæsonen, men det kommer de til. Set i forhold til prisen kan det ikke betale sig selv at dyrke stedmoderblomster.
Ingeborg
Skrevet af: Tine Horsum, 24. juli 2016 kl. 13.45
Heldige du!
Mine hornvioler/stedmoder er ved at opgive ævredt, men de har så også været snegleføde....
Ellers har jeg ikke haft stedmoder før, undtagen de små vilde.
Mvh
Tine
(OMG nu saver naboen igen... Så enten kvæles af varme- eller blive døv...)
Skrevet af: Anne Demant, 24. juli 2016 kl. 14.08
Ja det er en herlig taknemlig blomst, bliver den for ranglet her, bliver den klippet ned, når sommerblomsterne kommer. De skyder fint igen, og er så tæt og fuld af blomster resten af sommeren.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.