Forum

Så fik jeg kørt med

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 16. juli 2016 kl. 22.59

Monsterfræseren-

Og den er både tung og vild!

Jeg har fræst, hvor der har været brombær fodi, så kan jeg få plantet de elendige hosta, som jeg har fået.

Og det var også fordi min elendige kat ( han ER kastrat), nu for 5.te gang hinker rundt- og på trods af, at han får en klud med sæbespånevand (hvad vi begge hader), så jeg trængte til distraktion.

Og det fik jeg! :-) DRUNNDRUNN_DRUUUUNNNNN Pop! BANG...DRRRUNNN. DEen hoppede dog lidt ved rødder, og bagefter havde jeg bare slatne rystende hænder. Dog ikke værre- end, at jeg kunne klippe 11 dræbersnegle mere. (2 fra det fræsede stykke).

Så nu skal der bare fræses mere, og klippes brombær. Men på det andet stykke (også klippet), se der ud til at komme mange bær, så nu ved jeg ikke rigtig. :-P

Og man kan jo ikke så græs før hen i august.
Så det er bare en overspringshandling, men jeg elsker den fræser! Og dens lillebror monsterslåeren.

Mvh
Tine- Og ja katten: Det ser ud til at bylden er ved at trække til. Så nogle dage med klorhexidin og engangssprøjten... Men han æder som et tærskeværk, så dr dyr kan vente.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 16. juli 2016 kl. 23.16

Man må da ikke håbe at den person, som har formastet sig til at forære dig Hosta, læser med på Havenyt ;)

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 16. juli 2016 kl. 23.16

Det er en Husquarna men motoren er Honda. Det samme gælder lliebror Plæneslåeren.

De er ikke spor økologiske, men på den anden side, så ville det være totalt urealistisk, hvis jeg skulle grave pr håndkraft- og slå med le.

Nu kan jeg så bruge god tid på at planlægge, hvad, der så skal være i haven, når den ikke mere er en tempereret jungle. Der vil altid være vilde hjørner med krudt, grene osv.

Og min mand, der fablede om rabarbersaf- vidste ikke, hvad farve modne hyldebær har, kan vi ikke klippe det der ned! :-D Jo hyldene fylder og hænger irriterende ned nu.
Og nu er det forsent med rabarbersaft.

Mvh
Tine- åh ja- vi skal da have ribs og solbær- og stikkelsbær...

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 16. juli 2016 kl. 23.21

Nej, det gør hostaforæreren ikke!

Han gav dem mod noget hosting, og så sælger de dem vist på markeder.

Det er ikke for at lyde utaknemmelig, men det er ligesom folk forærer dig en tudegrim ting til dit hjem. Det er jo gjort i en god mening, men- det er dig, der skal se på den, resten af livet.

Mvh
Tine- roser- derimod!

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 16. juli 2016 kl. 23.30

Bemærk også, at jeg kalder min meget afholdte kat "elendig", det er et ord jeg bruger, det betyder ikke, at jeg hader og foragter dyret/planterne, mere de er irriterende, som i- jeg orker ikke den dyre doktor- eller hvor skal de der planter NU være?

Mvh
Tine- der ikke engang har bål i haven- piiv!

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 17. juli 2016 kl. 1.40

He he... kan du ikke lave et bur og sætte over Hostaerne sammen med en flok af de slimede og også gerne nogle af dem med hus på, og så håbe at de æder planterne. Så kan du med (næsten) god samvittighed sige, at Hosta ikke dur i din have fordi sneglene æder dem :-D

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 17. juli 2016 kl. 2.08

Det var da en idé. Men så bare hosta, sat i skyggen, og hvis sneglene æder dem- er det bare ærgerligt.

Jeg har da et (ubrugt) minidrishus- men det og snegle tror, jeg ikke lige. Nej, tak! De er så klamme- de ubeskrivelige snegle.

Mvh
Tine

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. juli 2016 kl. 9.37

Tine, ved du i grunden hvad planlægning er ? Jeg ved at dine sølle to Hosta, så vidt jeg har forstået, var en foræring, sikkert givet i god mening. Har du hørt om: " Kan man ikke få den man elsker, må man elske den man får". ?
Har man ikke råd til dyrlæge, skal man ikke have dyr.
Du skriver ofte nogle meget mærkelige usammenhængende indlæg, men måske er det bare mig, som ikke rigtig kan finde nogen plan i dit haveengagement. God søndag
Ingeborg

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. juli 2016 kl. 20.10

Hej Tine. Efter det vejr vi har haft de seneste måneder ville jeg ikke betænke mig på at så græs allerede nu, og bortset fra et ordentligt regnskyl, der kan svømme frøene væk, tror jeg ikke at du skal betænke dig på at så nu. Jeg både fjernede mos, gødede og såede et par måneder før anbefalet tidspunkt og har aldrig haft flottere græsplæne end nu. Det er jo svært at holde brakjord ren i mange uger.
Ingeborg

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 17. juli 2016 kl. 20.43

Overvejer plæne- men på trods af regn- er jorden tør- meget tør- Der skal nok snarere fældes nogen træer.

BTW: Ja, jeg har råd til kattene! Og den dyre doktor, jeg er bare ærgerlig over at katten for 4-5 gang er bidt i en pote fordi, han er en slagsbror! (Og et kvaj) Hans kastration blev derfor udsat 2 gange, men derfor går han stadig og bliver bidt i- det kvaj!

Nu er der gået hul på bylden, men vi er ikke enige om sæbevand og sårpudder. Men det går nok!

Og også med de der Hosta! Det er bare- en af de planter, jeg aldrig har ønsket mig, men jeg må leve med dem. :-)

Mvh
Tine- monsterfræseren og -slåeren blev købt for en del af min arv, det er bare først nu, jeg er rask nok til, at få dem brugt!

Nyt svar til emnet »Så fik jeg kørt med«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Så fik jeg kørt med

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider