Skrevet af: Marianne Andersen, 18. juni 2016 kl. 8.56
Vores nabo har plantet elefantgræs i skellet for et par år siden. Men nu er det gået helt amok, det spreder sig overalt. Det værste er, at det er begyndt i år at spire helt vildt ind i græsplænen, flere meter fra skellet.. Hvordan kan vi få det fjernet. Håber der er hjælp at hente. På forhånd tak.
Skrevet af: Anonym bruger, 18. juni 2016 kl. 9.32
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Tom Andersen, 18. juni 2016 kl. 10.51
Havde elefantgræs i mange år og kan ikke genkende en aggressiv spredning - lyder mere som en bambus af den type der har voldsom spredning (kan ikke huske arten).
Elefantgræs spreder sig godt nok med rodskud, men moderat. Er noget nemmere at grave op end bambus, men jo, det er fast arbejde. Sprøjtemidler er helt overflødigt og der skal alligevel graves efterfølgende.
Skøn plante - på det rette sted!
Skrevet af: Marianne Andersen, 18. juni 2016 kl. 12.18
Det er også underligt at se. Hele græsplanen ca 2-3 m fra skellet er spredt med skud i ca. 20 cm højde. Ligner et eller andet fra en anden planet. :-)
Skrevet af: Tom Andersen, 18. juni 2016 kl. 13.07
Kan du ikke snuppe et billede ?
Skrevet af: Marianne Andersen, 18. juni 2016 kl. 16.59
Det er i vores sommerhus. Sender et billede i næste uge, når jeg skal derned.
Skrevet af: Tine Horsum, 27. juni 2016 kl. 12.11
Tror du ikke, det er Japansk pileurt? De er røde i stænglerne, har store grønne blade. Og laver rigtig mange rodskud.
Jeg har haft elefantgræs, og det døde, da der blev slået. Det var fint nok, det stod bare et dumt sted, og jeg tænkte ikke lige på at flytte/dele det. Dengang- desværre!
Mvh
Tine
Skrevet af: Marianne Andersen, 27. juni 2016 kl. 12.21
Som man kan se af billedet, skyder de op på græsplanen. Har slået nogen af dem ned. Men det hjælper ikke.
Skrevet af: Tilde P., 27. juni 2016 kl. 12.51
Er du sikker på, at det er Elefantgræs? Et nærbillede af en enkelt stængel med blade ville være godt.
De elefantgræs, vi havde, vandrede ikke mere end højest 20-25 cm om året.
Visner årsskuddene ned hver vinter, og skyder der nye fra bunden hvert forår?
Hvis ikke tvivler jeg på, at det er Elefantgræs, men noget andet.
Skrevet af: H. Christensen, 27. juni 2016 kl. 16.22
Hvis man skal gå ud fra at det er den busk i baggrunden så liner det mere en bambus.
Mvh
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.