Forum

BLOMSTER TIL EN Begravelse

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jacob Jensen, 1. april 2016 kl. 13.30

Hej derude :) Jeg har et spørgsmål. Jeg skal nok snart til begravelse da min onkel har kræft og han dør nok desværre om et par månederne. jeg vil hører om det vil være mere "personligt" at tag nogle blosmter fra min egen have da jeg har en del derude og de er lige så flotte som dem man kan købe.
håber på i har et godt råd. Jeg snakke med noget som hedder www.begravelsesguiden.dk og de sagde det var en god ide, men de sagde også jeg forsøg at skrive i et forum.

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 1. april 2016 kl. 13.46

Det virker altså dybt underligt, at du inden du med sikkerhed rent faktisk ved om din onkel er død, vil høre om du kan bruge blomster fra haven.
Umiddelbart ligner dit indlæg mest et forsøg på reklame.

Hvis det ikke er, så vil jeg ønske din onkel god bedring :-)

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 1. april 2016 kl. 13.52

Ja det er en dødsikker reklame...........som burde slettes....

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob Jensen, 1. april 2016 kl. 14.02

mange tak :) det er slet ikke reklame. Jeg miste også min far og vi vist hvornår han ville dø sådan ca. og da han døde havde vi næste ikke planlagt noget. så denne gang vil vi alle gerne være lidt på forkant :)

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 1. april 2016 kl. 14.27

Selvfølgelig kan du bruge blomsterne fra din have, uanset om du binder kranse eller bårebuket.
Det kan aftales med bedemanden hvis det gælder kisteudsmykning hvornår du kan komme til i kapellet, eller hvor kisten nu end befinder sig..

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 1. april 2016 kl. 14.45

Ok, så må du undskylde Jakob.
Så synes jeg bare du skal gøre det, du føler for og som du føler passer til det du og din onkel har sammen.

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. april 2016 kl. 15.49

@Jacob Jensen
Ingen kender dagen før solen går ned. Jeg synes at det er så uendeligt usmageligt at stille det spørgsmål i ethvert Forum. Det er beskæmmende. Enhver håber da til det sidste.
Ingeborg

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 1. april 2016 kl. 19.18

Hej Jacob.
Du kan så fint bruge dine egne blomster til begravelsen. Det har jeg selv gjort og kender flere der har gjort.
Det er også en fin ting at forberede sig og tale åbent om det, når døden nærmer sig. Og du har erfaringer at bygge på, så du ved at nogen gange er det forudsigeligt. Jeg håber du har fået hjælp af nogle af svarene.
Venlige tanker til dig.
KL

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 1. april 2016 kl. 21.06

Han har mere glæde af dine blomster mens han er i live.

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 1. april 2016 kl. 21.15

Er der plads til lidt nostalgi ?
www.youtube.com/watch?v=oWlAT-Ev16c

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 2. april 2016 kl. 10.34

Jeg synes, at det er rigtig fint at du tager dine egne blomster med. De eneste der kan indvende noget er vel blomsterhandlerne. Men til gengæld synes jeg, at du skal gøre meget ud af binde buketten rigtig pænt, af respekt for den døde og nok især for de efterladte.

Hvad angår døden, så er det en ting vi med sikkerhed ved kommer til alle. Man kan ikke undgå døden ved at lade være med at tale om den eller tage stilling til den. Døden kan også være en lettelse og for nogle endda en smuk ting.

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob Jensen, 30. maj 2016 kl. 10.51

Hej igen. Nu er begravelse overstået og jeg takker for jeres råd som i har givet mig.- Jeg håber i alle får en god sommer - Vh Jacob og Louise .

Nyt svar til emnet »BLOMSTER TIL EN Begravelse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > BLOMSTER TIL EN Begravelse

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider