Forum

Klatreplante på gyngestativ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Camilla L., 5. marts 2016 kl. 11.25

Vi har fået et stort legetårn/gyngestativ, der er meget dominerende i haven. Jeg kunne godt tænke mig at integrere det bedre i haven ved at plante nogle planter der kan klatre op af det.
Jeg har selv tænkt på rådhusvin, men ved ikke om det bliver for meget/voldsomt. Jeg tænker at noget med alt for mange blomster trækker bier til, så børnene bliver bange for at gynge der.
Er der nogen der vil dele erfaringer/har gode forslag?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 5. marts 2016 kl. 18.18

Hvad med en tornfri brombær. Der kan selvfølgelig komme en humlebi forbi mens den blomstrer. Så får børnene også set sådan en... Senere er der bær at smage.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 5. marts 2016 kl. 19.10

Hvis der skal ske noget inden børnene skal konfirmeres ville jeg vælge vinen - enten rådhusvin eller bare vin.

Uanset hvad du vælger, skal du påregne lidt beskæringsarbejde :)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla L., 6. marts 2016 kl. 20.09

Tak for svar. Tornefri brombær var et spændende forslag! Den retning havde jeg ikke selv tænkt i.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 7. marts 2016 kl. 7.58

Tornfri brombær vokser hurtigt til, men den skal fæstnes lidt undervejs, og de ranker der har givet frugt året før skal klippes ned om foråret. Det er et meget nemt og overkommeligt arbejde, men det er selvfølgelig rart at vide at den ikke bare passer sig selv ;o)

Minikiwi kunne også være en mulighed. Den vokser knap så hurtigt, men heller ikke super langsomt. Den giver små kiwier på str. med stikkelsbær (kaldes også stikkelsbærkiwi af samme årsag) i sensommeren og kræver ikke den store pasning når først den er etableret.

Nyt svar til emnet »Klatreplante på gyngestativ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Klatreplante på gyngestativ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider