Forum

Indendørs kalanchoe flyttes ud

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Michael Hansen, 29. februar 2016 kl. 11.59

Hej. Jeg har siden sidste efterår haft 4 kalanchoer (brændende kærlighed) stående i min vindueskarm. Men de er vokset til en ikke særlig køn størrelse siden. De blomstrer stadig, så derfor synes jeg det er synd at kyle dem helt ud.

Men kan jeg plante dem ud i en krukke på min altan (østvendt her i Kbh)? Jeg skal selvfølgelig nok vente et par uger til frosten er væk, men vil de overleve? Eller skal jeg bare sende dem på kompostbunken :) (jeg har jo allerede købt påskeblomsterne til vindueskarmen)

Mvh
Michael

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Møller, 29. februar 2016 kl. 15.29

Vi har haft kalanchoe i haven i krukker gennem flere år. De er nu så store at de må flyttes på sækkevogn. Vi har gode vinterforhold for dem, de står i en frostfri kælder uden ret meget lys. Når foråret kommer, får de den helt store studsning og fjernelse af alle døde blomsterstande. De bliver jo noget ranglede når de står inde om vinteren og rækker efter lyset. Men de kommer troligt igen år efter år
Venligst Jette

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 29. februar 2016 kl. 19.41

Mine står i en vindueskarm- på 4. år. De blev noget ranglede sidste år, men de er supernemme at stiklingeformere. Så nu har jeg flere...

Meningen var, at de skulle ud i potter, men det kom de så ikke, det år.

Mvh
Tine- hvis have er rodet, fuld af noget færre brombær og 1000 undskyldninger. ;-)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Hansen, 6. marts 2016 kl. 17.18

Mange tak for svarene. Jeg prøver at smide dem ud på altanen, når der er gået et par uger mere (frost). Så må vi se, om de klarer det :)

Nyt svar til emnet »Indendørs kalanchoe flyttes ud«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Indendørs kalanchoe flyttes ud

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider