Forum

Kornsorten BYG.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henning Jensen, 25. oktober 2004 kl. 16.51

Inderst inde ved jeg godt, at mit spørgsmål intet har med HAVER at gøre udover,at planten gror i jorden på bondens marker. Som følge af tidligere hjælp her fra FORUMMETS læsere, vover jeg som en vel nok den sidste mulighed alligevel det ene øje og stille spørgsmålet her. En særdeles god bekendt til mig har stillet spørgsmålet, og ligger ham meget på sinde at få navnet at vide. Selv finder jeg spørgmålet botanisk interessant nok, derfor mit spørgsmålet her i FORUMMET. Ingen af os har åbenbart hørt ordentligt efter i botanik timerne – eller har glemt navnet.

Kornsorten BYG kendes stort set af alle, men hvad hedder de meget lange stive udvendige, opadgående "strå", der omgiver kernerne?. Har de i det hele taget et navn? Eller går det under fællesnævneren AVNER. På forhånd tak for evt. svar

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 26. oktober 2004 kl. 13.51

De hedder stakke eller stabbe, afhængigt af hvorfra i landet man er – måske er der flere navne.

Nyt svar til emnet »Kornsorten BYG.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kornsorten BYG.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider