Skrevet af: Tine Horsum, 20. december 2015 kl. 0.28
Jeg kan ikke finde tråden?
Jeg har det samme problem med wifi- det virker kun nær huset. Så jeg downloader bøger, så man ikke behøver net. Det kan man også gøre med sine playlister.
Jeg går ikke med høreapparter i haven (de kan ikke tåle væde/sved), og slet ikke med alle mulige telefoner med elendige dimser i mine øren. Eller Trådlløse ørebøffrer.
Jeg har lige fået et DAB+ (med FM), den virker udmærket. Med mine 40 meter kabel. ;-) Men jeg hører også mest P1, men man kan høre rigtig mange andre kanaler.
Man kan også bruge et mobilt hotspt (bruger jeg på rejser). Det kræver så godt nok et simkort med data, men det fungerer som regel fint, med min tablet. Det er vel et accespoint.
Eftersom jeg er meget hørehandikappet, og ikke kan gå med "dimser"- slet ikke med mine høreapparater- så...
Og GOD LYD er alfa og omega- ikke for at genere naboerne, nærmest tværtimod!
Mvh
Tine- nu med havekærre.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. december 2015 kl. 10.54
Hej Tine, jeg har samme problem -nemlig "back the ear" høreapparater på grund af en udbrændt Meniere. jeg har kun behov for høreapparat på det ene øre, men det giver bedre balance med apparater på begge ører. I haven kan jekg nøjes med mine Phonak Audeo høretelefoner, som desværre ikke produceres mere. De har en helt speciel udformning, som er ideel for mig. prøv at google dem, så du kan se faconen. jeg kan overhovedet ikke bruge nogen af de standard i øret dimser, fordi mine ører er alt for små til at de overhovedet kan komme ind i det ydre øre. Prøv at finde nogen, der ligner dem i faconen på Google.
Til de der Phonak Audeo kan man skifte filtre afhængig af hvor meget eller lidt bas man skal kompensere for. Ellers er jeg meget glad for mine blå KOSS Pro hørebøffer, som jeg også bruger i haven, sammen med min Mp3 Go Gear Ariaz afspiller.
Ingeborg
Skrevet af: Bjarne P., 20. december 2015 kl. 23.16
Hej Tine
Der findes produkter, der kan sende dit wifi/internet signal igennem strøm ledningerne i huset, så hvis man har en stikkontakt i haven kan man få sit wifi signal forlænget ud i haven. de fungere ved at man sætter en enhed i en stikkontakt ved sin router og en i den stikkontakt man har i haven som så sender wifi i haven. bemærk dog de fleste af dem er ikke lavet til og sidde i det fri, så derfor er man nød til og tage dem ind ved dårligt vejr. Jeg benytter selv systemmet, da jeg bor i et område med meget dårlig mobil data dækning.
( www.devolo.com/en/Products/dLAN-500-WiFi )
Mvh
Bjarne
Skrevet af: Willy N, 21. december 2015 kl. 22.19
Wifi er i sammenhæng med udeliv historie.
Langt det bedste er mobil data. Det er idag mere stabilt end wifi og så rækker det overalt og er i nogle områder langt hurtigere end wifi.
Mobildata sælges ofte med samtale tid.
Det vil sige man kan få en pakke med fri tale (9- 10 timer) og ca. 20 gb data for 90- 100 kr./mdr.
Med mobil data har du så adgang til "DAB" kanalerne på DR via din smartphone samt alle andre internet platforme med radio/musik.
Herforuden har du adgang til Internettet i haven og Havenyt og er dit syn skarpt kan du streame tv (haveprogrammer ;) og film.
20GB får du aldrig brugt hvis blot du hører radio/musik. 5- 10GB vil række og der kan du sikkert få et abonnement til 60 kr./mdr.
Har du brug for det, er der firmaer som tilbyder "dobbelt" kort (mod et tillæg) således, at man både kan være på nettet med sin smartphone og tablet (hvis den har simkort holder).
Så er du den "slags" som har tastatur til din tablet, kan du sidde hvor som helst i haven og skrive i forum ;)
(Eller læse)
Har du også bil med Bluetooth streamning freatures til musik, kan du høre DAB kanalerne over bilradioen eller din musiktjeneste som f.eks. Spotify.
(Eller bruge et USB kabel til radioen hvis den ikke har Bluetooth men understøtter streaming via USB).
Vi har AP (access point) der dækker haven. Men kobler os ikke længere på fordi vi bl.a. har radio i bilen med Bluetooth og det automatiske skift ml. wifi og mobildata ikke altid virker gnidningsfrit.
Iøvrigt har jeg set udbydere, som laver færdige løsninger og tilbyder en samlet pakke med bredbånd/mobildata. Så kan routeren tages med i f.eks. sommerhuset.
(Den tidligere tråd findes ikke længere www.havenyt.dk/forum/fri_debat/15846.html)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.