Skrevet af: Dorte N., 9. september 2015 kl. 14.38
Er der nogle her der har erfaring med steder med sten til afhentning ? Det skal anvendes til en bålplads er der nogle der har erfaring med bestemte sider med evt. billige priser ? Samt ved i hvor meget man skal bestille ? har kigget lidt herinde men ved ikke om der findes bedre alternativer ?
www.junkbusters.dk/
Skrevet af: Lars Holt, 9. september 2015 kl. 16.24
Det er ikke mange sten, du skal bruge til en bålplads.
Tag ud på landet, find en stenbunke og spørg landmanden (hvis du kan finde vedkommende - de er jo sjældne nu om dage).
Skrevet af: Tilde P., 9. september 2015 kl. 16.47
Skal de være økologiske eller er konventionelle ok?
Hvor bor du?
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 9. september 2015 kl. 18.06
Husk at ikke alle sten egner sig til bålsted. Nogle kan springe på grund af varmen og beskadige folk. F. Eks er der specielle sten i en saunaovn.
Ingeborg
Skrevet af: Mogens; E., 9. september 2015 kl. 21.07
Flintsten springer i skarpe stykker ved et bål.
Brug granitsten.
Skrevet af: Freya Grossmann, 9. september 2015 kl. 21.35
Prøv DBA, en lokal Facebook-gruppe (køb.salg.bytte, hvis der er en) eller deljorden.dk
Der er pt. Et opslag på deljorden.dk, med sten i Ishøj, men ved ikke, hvor du bor.
Skrevet af: Freya Grossmann, 9. september 2015 kl. 21.36
Eller en grusgrav...
Skrevet af: Dorte N., 10. september 2015 kl. 8.12
Mange tak for hjælpen vil prøve at undersøge jeres forslag nærmer. Jeg bor i København foresten. Hvilke sten egner sig bedst? er ikke ekspert på området men det her forum virker som en stor hjælp
Skrevet af: Mogens; E., 10. september 2015 kl. 8.16
Indlæg nr. 4.
Skrevet af: Dorte N., 10. september 2015 kl. 8.19
Tusind tak
Skrevet af: Dorte N., 10. september 2015 kl. 8.44
Så disse sten ville ikke kunne gå ? www.super-grus.dk/?p=materiale&id=11 det skal være flintsten ? hvad er foresten forskellen på økologiske eller konventionelle ? Vil tjekke opslagene på deljorden.dk Ishøj er ikke langt fra mig. Hvilke Facebook grupper henviser du til ? Kender ikke til nogle landmænd så ved ikke lige hvad mulighederne er med det. Undskyld for dobbelt post
Skrevet af: Anne Demant, 10. september 2015 kl. 9.04
nej, det skal ikke være flintesten, som Mogens og Ingeborg skriver, så springer de i skarpe stykker når de bliver varme.
Jo det er sådanne sten som dit link viser, at du skal bruge.
Skrevet af: Dorte N., 10. september 2015 kl. 9.05
Kanon tjekker lige på Google efter billigere alternativer så mange tak for hjælpen allesammen. Samt facebook grupper
Skrevet af: Lars Holt, 10. september 2015 kl. 12.50
Det er muligt, at sten ikke kan fås gratis i Københavnsområdet. Men det kan de her ude på Sjælland.
Og jeg kendte ikke landmændene i forvejen. Jeg medbragte en flaske dansk vin i tilfælde af, at der skulle forhandles, eller at der var så mange, at jeg skulle køre flere gange.
Økologiske sten er dem der hører naturen til.
Konventionelle sten er dem, mennesker har skabt efter bedste evne.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.