Skrevet af: Sandra Frank, 18. august 2015 kl. 8.34
Hej alle,
Jeg har en lille nyttehave på ca 200 kvm og skal til at købe en plæneklipper. Oprindeligt ville jeg købe Stiga 48s pga bedst i test 2014 fra tænk, men har efterfølgende læst dårlige anmeldelser. Er der nogen, der har erfaring med en økonomisk og fornuftig benzin drevet plæneklipper?
Tak!
Mvh
Sandra
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. august 2015 kl. 8.38
Hej Sandra
Hvor stor er din græsplæne? Med nyttehave forstår jeg ikke græsplæne, men grøntsager, bærbuske og lignende. Hvis din græsplæne er under 100 kvadratmeter, ville jeg nøjes med en håndskubber!
Ingeborg
Skrevet af: Sandra Frank, 18. august 2015 kl. 9.06
Hej Ingeborg,
Tak for dit svar!
Jeg har halv af hver, dvs ca 100kvm græsplæne og snart mere, når en del buske er fjernet. Desværre har jeg overtaget en ikke vedligeholdt have og derfor har græsset (og ukrudt) været oppe i 1 meters højde. Nu er det endelig slået, men der er en del udfordringer med græsplænen og da jeg er ny i havefeltet, har jeg forhørt mig hos andre naboer, som primært bruger benzin plæneklipper. Det er en meget fugtig jord og derfor kan jeg næsten ikke følge med i klipningen. Derfor er jeg lidt i tvivl.
Sandra
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. august 2015 kl. 12.37
Hej Sandra
Du bør sikkert overveje en plæneklipper med opladeligt batteri. Min søster på 86 har to mindre græsplæner, omtrent den størrelse din plæne har. Det fungerer rigtig fint og hun er glad for den. Den er heller ikke så stor som en benzinklipper. Men der er sikkert andre her i forum som kan råde dig mere præcist. Du skal jo også have plads til den.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.