Skrevet af: Inger Akseth, 19. maj 2015 kl. 12.40
Er der nogen der ved hvor man kan købe Urea til bladgødning ?
Skrevet af: Claus K Madsen, 19. maj 2015 kl. 12.45
Hej Inger
Man kan få en 50 kg sæk i en foderstofhandel. Jeg ved ikke med mindre mænger.
Urea regnes ikke for en økologisk gødning, hvis det er noget du går op i. Med mindre selvfølgelig urinstoffet kommer fra sin naturlige kilde.
Skrevet af: Inger Akseth, 19. maj 2015 kl. 12.50
Hej Claus
Ja det er jo lidt rigeligt når der går 100 gram til 10 liter vand. Det er til at give min Fuchsiaer et boost og skal blandes med magnesiumsulfat.
Tak for dit svar Claus :)
Skrevet af: Søren S Duun, 19. maj 2015 kl. 13.34
Prøv at kontakte contan2 på grøntorvet eller garta i odense . Måske ligger de inde med 5 og 10kg portioner .
Skrevet af: Tilde P., 19. maj 2015 kl. 13.49
I varmt vejr omdannes urea meget hurtigt til ammoniak som let fordamper og giver luftforurening, hvis ikke gødningen nedfældes i jorden.
Desuden er der fare for svidninger ved bladgødskning.
Skrevet af: Søren S Duun, 19. maj 2015 kl. 13.50
Ok den mindste mængde urea, som fås hos contan2 er 20 kg .
Det samme vil jeg tro er gældende hos garta .
Måske urthegaarden.dk . Hvis de har det er det i små portioner.
Men til en anden pris .
Skrevet af: Inger Akseth, 19. maj 2015 kl. 17.12
Urea ikke at finde hos garta og som du sagde hos contan2 i 20 kg.
og med moms og fragt synes jeg det bliver noget pebret så fuchsia må klare sig uden, men tak for al hjælp :)
Skrevet af: Claus K Madsen, 19. maj 2015 kl. 17.43
Til sådan noget mangler man jo en gammeldags materialist. Du kan evt. høre i Matas om det er noget de kan få hjem. Lidt har de dog endnu.
Alternative navne er urinstof og carbamid. Urea er nu nok det mest anvendte.
@Tilde: Omsætningen til ammoniak sker ved hjælp af urease enzymer, som takket være mikroorganismer findes i jorden. Jeg vil tro ureaseaktivteten og dermed ammoniakafdampningen er noget mindre på bladene, men det kun et gæt.
Skrevet af: Tilde P., 19. maj 2015 kl. 17.50
@Claus.
Alt det er børnelærdom for mig :-)
Skrevet af: Søren S Duun, 19. maj 2015 kl. 20.41
Hej Inger.
Grunden til at jeg nævner Urthegaarden er, at jeg mener at msn også bruger urea i hårshampoo ellers tager jeg fejl.......
Kan du ikke benytte et udtræk af brændenælde som bladgødning ?
Det anbefaldes flere steder .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.