Skrevet af: T. Nielsen, Hadsund, 17. september 2002 kl. 20.22
Hvorledes og hvornår beskærer man kiwi.
Den fylder meget i drivhuset!Har desværre ikke givet nogle frugter.Er det muligt at finde ud af om det er en han eller hunplante?
Skrevet af: Monica Tafdrup Notkin, 21. september 2002 kl. 23.02
Det er min erfaring, at man kan beskære kiwi når som helst. Om foråret ser det pænt ud at skære de visne spidser af. Om efteråret kan det være nødvendigt at beskære planten/busken, fordi den er blevet for voldsom. Jeg har en mini-kiwi, som står ude hele året. Man kan spise den med skal, og den bugner af frugt i år.
For at planten skal bære frugt skal man have både en hunplante og en hanplante. Planten er énkønnet. Mini-kiwien er podet, så den har nogle grene med hunblomster og nogle grene med hanblomster.
Den står op af en mustensmur, hvorfra der er nogen ophobning og udstråling af varme.
Skrevet af: Monica Tafdrup Notkin, 21. september 2002 kl. 23.07
Det er min erfaring, at man kan beskære kiwi når som helst. Om foråret ser det pænt ud at skære de visne spidser af. Om efteråret kan det være nødvendigt at beskære planten/busken, fordi den er blevet for voldsom. Jeg har en mini-kiwi, som står ude hele året. Man kan spise den med skal, og den bugner af frugt i år.
For at planten skal bære frugt skal man have både en hunplante og en hanplante. Planten er énkønnet. Mini-kiwien er podet, så den har nogle grene med hunblomster og nogle grene med hanblomster.
Den står op af en mustensmur, hvorfra der er nogen ophobning og udstråling af varme.
Skrevet af: Monica Tafdrup Notkin, 21. september 2002 kl. 23.35
Skrevet af: Knud Hyldahl, 23. september 2009 kl. 23.47
Hej,
Jeg er blåbæravler og vil nu også til at avle Mini Kiwi. Jeg har købt nogle friske Mini Kiwi i Føtex og de smager fantastisk. De bliver også kaldt Artic Kiwi eller Hardy Kiwi. De er fulde af C-vitaminer og jeg har bestilt flg. sorter som også kommer til salg på www.blåbær.nu
Hun planter.: Anna, Geneve, Dunbarton Oaks, Chang Bai.
Han planten Meader.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.