Forum

Ukrudts-»skillevæg«?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Hansen, 6. september 2004 kl. 22.14

Hej,
Vi har desværre overtaget en have med skvalderkål i ligusterhækken, og flere steder er det ikke muligt for os grundet andet trådhegn i hækken at komme ind og fjerne det helt (vi har ikke mod på at fjerne ligusterhækken helt).

Så jeg vil høre om det er muligt at isætte/nedsænke en skillevæg når vi senere skal plante buske og stauder langs hækken?

I bekræftende fald: Hvilket materiale skal det så gerne være lavet af? og hvor kan man købe det henne?

På forhånd tak!

Mange hilsener
Mette Hansen

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin, 6. september 2004 kl. 22.44

Hej Mette.

Jeg ved ikke om man kan nedsætte en form for skillevæg i jorden, men hvad med istedet at lave en ca 1 meter bred græsgang mellem hæk og bed? På den måde holder i ukrudtet i hækken væk fra bedet og samtidig bliver det meget lettere at klippe hækken. Og buske og stauder trives alligevel tit dårligt hvis de er plantet tæt på en hæk.

MVH
Karin Petersen

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 6. september 2004 kl. 23.51

Jeg har luget skvalderkål grundigt ind til hækken og lagt en række 6-kantede fliser tæt på, som også er gode at gå og klippe hæk på. Det fungerer nu på 2. år. Og det nye staudebed, der er lagt op til fliserne er rent for skvalderkål.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte, 10. september 2004 kl. 10.46

Dæhnfeldt laver en slags skillevæg af grøn plast som man graver ned i jorden. Jeg har brugt den når jeg har plantet i bede der grænser op til græs. Det fåes vist i i de fleste velassortede havecentre.

Nyt svar til emnet »Ukrudts-»skillevæg«?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ukrudts-»skillevæg«?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider