Forum

Ramsløg

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Østervang, 9. april 2015 kl. 22.56

Hvor omkring Kbh kan de findes? Gerne på Amager.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 10. april 2015 kl. 2.34

De har dem som regel i Irma. Plejer at koste 20 kr, købte selv en potte sidste år og satte den i jorden, og de er kommet fint op i år og står med sprøde grønne blade.

Tror jeg har læst et sted at man ikke må grave de naturligt forekommende op, men der er jo så mange ting i det her land man ikke må, og jeg tror ikke lige at flytte et ramsløg fra et sted i naturen, til et andet sted, er det værste regelbrud man kan begå hvis det er det du vil give dig i bekast med. :)

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 10. april 2015 kl. 11.19

Se i parkerne - pas på hundelorte - eller i løvskov. Fx Kongelunden.

Måske har nogen angivet et sankested på deljorden.dk

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 10. april 2015 kl. 11.19

JOC - man graver ikke ramsløg op, men plukker bladene.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 10. april 2015 kl. 14.31

Pas på med forveksling med meget giftige planter der ligner Ramsløg, hvis der indsamles i naturen.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 10. april 2015 kl. 15.57

Skal man blot have ramsløg til middagsmaden, plukker man bladene.
Skal man seriøst dyrke ramsløg, graver man hele planten op og flytter den hjem i haven.
Det er en ukrudtsplante, hvis forholdene er i orden. Jeg har ikke fået lov til at hjembringe ramsløg, selv om jeg har nem adgang til dem.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 11. april 2015 kl. 11.07

Freya Grossmann - Man plukker bladene ja, jeg bruger dem selv flittigt, og man etablerer gerne en mindre bestand i sin have ved at anskaffe sig nogle løg og grave dem ned i sin have, såfremt man ikke ønsker at skulle ud på en længere tur, hver gang man står og lige mangler en håndfuld ramsløgsblade til sine kulinariske bedrifter.

Nyt svar til emnet »Ramsløg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ramsløg

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider