Forum

Hjælp til chili- og tomatsåning

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 19. februar 2015 kl. 13.55

Jeg har brug for gode råd vedr. Mine nysåede chili- og tomatfrø. De har stået 5 dage i stuetemperatur med en gennemsigtig plastikpose over. Nu ser jeg, at de mugger. Der er mug på navneskiltene af træ. Jeg har fjernet plastikken. Kun enkelte tomatplanter er oven over mulden. Hvad bør jeg mon gøre nu?
Jeg skal nok endnu en gang google mig til dyrkningsmåder, men jeg kan godt lide gode råd fra erfarne og hjælpsomme folk.
På forhånd tak.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 19. februar 2015 kl. 14.54

Tomatfrø spirer meget villigt i fugtig så og prikle jord , jeg ville starte forfra og uden plasticposer som er totalt overflødig , det er jo meget tidligt at så tomater syntes jeg , så du har god tid .

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 19. februar 2015 kl. 16.07

Jeg kan ikke blive klog på, om du skriver, at der er mug på planterne eller bare på skiltet?

For hvis det bare er på jord og skilt, er det let at fjerne, og så skal du bare ikke pakke det helt lufttæt igen...

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 19. februar 2015 kl. 16.28

Tak for svar til Svend og Anja. Jeg venter lidt med næste hold tomater. Ja, det var skiltene, der var mug på. Jeg har fjernet plastikken fra tomaterne...

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 19. februar 2015 kl. 18.02

Hvis det bare var skiltene der var kommet mug på , det er jo ikke det store problem , jeg troede at det var jorden og potterne der var blevet muggen, problemet med træskilte er at der let kommer mug på dem, læg dem i atamon natten over og lad dem tørre før brug , det hjælper.

Nyt svar til emnet »Hjælp til chili- og tomatsåning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hjælp til chili- og tomatsåning

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider