Skrevet af: Dan Sopran, 29. januar 2015 kl. 0.41
Vi fik et par granitkrukker i gave for ca. 3 år siden. Vi vil gerne sælge dem, men aner ikke hvad de er værd.
Nogen der kan sige hvilke mærke det er eller hvaf de er værd?
På forhånd tak!
Skrevet af: Anja Egeriis, 29. januar 2015 kl. 7.53
Har du prøvet at google? - der er jo mange, der forhandler granitkrukker, så måske kan du finde en nypris ad den vej :)
Skrevet af: Dan Sopran, 29. januar 2015 kl. 8.30
Jeg har forsøgt google uden held indtil videre :/
Skrevet af: Tilde P., 29. januar 2015 kl. 12.06
Har du prøvet at søge på : krukker granit firkantede.
Der kommer en hel masse muligheder.
Skrevet af: Tine Horsum, 31. januar 2015 kl. 12.29
Jeg har også googlet (og er hærdet søger), men det er ikke nemt at finde noget, der ligner og har pris på. Er du sikker på, at det er granit?
Har I selv købt dem- eller er det en gave? Hvilket firma kommer de fra?
De er jo meget nydelige (og sikkert meget meget tunge! Dvs dyre i fragt, eller ikke helt nemme at få transporteret...
Sælg dem samlet for 2000 kr- så er du af med dem! (Nå ja så 2500 kr) Købspriser er jo ofte: Jeg har givet! Men som med biler, er ting faktisk kun det halve værd (antikviteter undtaget), lige så snart, de står i dit hjem (have). Kvalitetsting holder den ½ værdi- alle andre (brugte) ting har måske 1/3 af nyprisen. Dine krukker er pæne (men tunge, hvis de ER af granit). Så du må vælge om: Hurtigt salg eller salg til prisen (tager lang tid).
De er (udfra murstenene at dømme) 60 cm x 35, og bredden er?
Skrevet af: Dan Sopran, 31. januar 2015 kl. 13.12
Tak for rigtigt fint svar! Jeg har også googlet internet igennem uden held.
Krukkerne er 70x36x31cm. Vi har fået dem i gave fra en ven der er brolægger. Det var nogen han havde i overskud fra en opgave. Måske er det noget der kun forhandles i erhverv-sammenhæng. De er ret tunge.
Siden vi fik dem har vi flyttet, og de passer ikke så godt ind udenfor vores "nye" tresserhus. Jeg tør dog ikke at spørge min ven, da jeg føler det er en smule tarveligt at sælge dem :P
Jeg smider dem på dba til 2500 og ser hvordan det går. Tak for hjælpen!
Skrevet af: Tine Horsum, 31. januar 2015 kl. 14.10
Selv tak! Min pris er dog rent gæt/et forslag. De kan være mere værd, men i betragtning af, at granit ikke mere er have-mode, så..!
Håber, du får dem solgt!
(Og når folk forærer ting væk som ikke er *ønsket* som gave, især ting til hjemmet eller haven, så må de leve med at giveren måske har en anden stil. En grim vase kan man jo komme til at "tabe"! Min svigermor så jeg havde Aluminia-stel i lyseblåt, så jeg fik i flere år ting, til det stel. At det var en hade-gave fra min mor- kunne hun jo ikke vide! (Jeg synes, det er øjenbæ!) Svigermor begavede mig også med nogle blå glassnegle. (Jeg kan godt lide blåt glas- men!) dem har kattene dog heldigvis fået balret... :-D ) Snegle? Really?! JA. Jeg kan ikke fordrage snegle især i blåt glas...
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.