Forum

Blad-abb = ‘Alt om haven eller ’Haven’?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria., 17. december 2014 kl. 10.13

Hvad vil I anbefale?

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 17. december 2014 kl. 10.46

Jeg vil anbefale et abonnement på Praktisk Økologi! Se linket øverst ude i højre margin (annoncerne).
Det fremgår, at man får ét magasin, men det er til at lægge under juletræet. Hele næste år får man som medlem magasinet hver anden måned.

Det er det bedste blad - de to øvrige kan sikkert lånes på biblioteket.

Haven er et udmærket blad, men jeg synes, Praktisk Økologi fortæller mere om dyrkning og teknikker - mindre om bare at vise smukke haver frem, som man ikke altid kan genskabe hjemme hos sig selv.

Men det er jo også en smagssag, om man er interesseret i køkkenhave (så er PØ absolut det bedste) eller om man mest kan lide et smukt blad om havedesign og indretning (så er Haven det bedste).

Alt om Haven er for mig at se mest et "dameblad" med havefokus. Mange "køb-det-her" artikler og links til noget, man selv kan finde på nettet.
Ikke et magasin, jeg ville gemme (men afleverer blot på biblioteket).

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 17. december 2014 kl. 12.19

Haven, hvis det skal være et af de 2.
Begge blade er lidt for glansbilledalbum - agtige, efter min smag.

Ellers er jeg ih så enig med Freya.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 17. december 2014 kl. 13.35

Ingen af dem, man kan finde det hele på nettet gratis, så sparer man pengene til planter/frø istedet. Jeg har gennem en årrække holdt haven, og senere Alt om haven, begge er skrottet,

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 17. december 2014 kl. 17.09

Enig med Lis.

Praktisk økologi kan også fås via biblioteket og bladets artikler er meget af de samme forfattere / "Tordenskjolds soldater".

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 17. december 2014 kl. 19.20

Hvad med at bidrage til bladet Tom?

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 17. december 2014 kl. 19.58

Jeg hører ikke til dem der gerne betaler for at læse om mine egne erfaringer :)

Bidrage gjorde jeg gerne, ligesom mange andre sikkert gjorde, hvis de blev opfordret til det - f.eks. her på havenyt.

En utraditionel og lidt interaktiv måde kunne være at efterlyse brugernes erfaringer indenfor et givent område og så efterfølgende sætte en artikel op i bladet?

Jeg har i hvert tilfælde valgt det fra indtil videre....

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 18. december 2014 kl. 9.12

Haveselskabet har set lyset en lille smule, så deres blad er bedre, end det har været - men det kan ikke hamle op med Praktisk Økologi i forhold til praktisk viden, det er der trods alt stadig for meget pyssenys til :)

Jeg har ikke læst et Alt for haven for nyligt, men da jeg sidst læste det, lagde jeg især mærke til, at det var overfladisk, ikke ret økologisk præget - og at der var en del faktuelle fejl i det. Ingen anbefaling af det herfra!

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 7. januar 2015 kl. 2.07

Jeg abbonnerede i næsten tyve år på "Haven"- og det var altså ti år forlænge! Det var et dejligt lavpraktisk blad i det lille A5-format, men så fik de storhedsvandvid- og ville ligne et livsstilsmagasin. (= Store flotte billeder og meget dyre råd).

Jeg holdt kun ved sålænge af dovenskab, også fordi man kan få rabat på havearkitekter... (Et tilbud jeg heller ikke rigtigt nåede til.)

Alt om Haven har jeg ikke fidus til, men jeg har heller ikke læst det regelmæssigt- i mine øjne er det "Idényt"- for have-ejere, bare ikke gratis.
Spar pengene og køb nogen gode havebøger i stedet for.

Jeg har flere årgange af "Haven" liggende, de går til genbrug, jeg ville faktisk gerne sende dem til dig men det bliver dyrt i porto! Så nu får genbrugsbixen glæde af dem- når jeg har streget min adresse over med tush.

Jeg har købt det gamle "Haven" antikvarisk og fra bibliotekets bogudsalg, så husk: Du kan læse og hjemlåne tidsskrifter (det nyeste nummer er dog ikke til hjemlån) på bib. Og nuomstunder kan man gå på biblioteket mange timer dagligt- bare man har en pinkode. Så kan man bruge sit sundhedskort + kode som (log in- havde jeg nær sagt) adgangsgiver.

Mvh
Tine- der forresten læser mange bøger via @E-Reolen både på pc og tab... Det er bibliotekernes udlån af e-bøger. Kræver dog pinkode

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Philip L., 9. januar 2015 kl. 18.48

Jeg har igennem et år haft abb på Haven. Det har jeg gjort efter mit have-forbillede - en ældre dame der lærte mig, at sætte pris på have og dets mange muligheder. Hun havde selv et abb igennem flere mange mange år. Hun døde desværre for 1½ år siden og derfor "overtog" jeg dette abb.

Men giver jer andre ret - det meget "højt flyvende blad", selvom det også henvender sig til os - mænd. Men hurtigt læst igennem dets mange billeder og indimellem artikler der ikke lige er en "ung mand" som jeg.

Men jeg har bestilt abb på Praktisk Økologi til marts - som jeg helt sikkert tror er mere mig!

Nyt svar til emnet »Blad-abb = ‘Alt om haven eller ’Haven’?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Blad-abb = ‘Alt om haven eller ’Haven’?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider