Forum

Små hvepse

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hanne Frederiksen, 14. juli 2014 kl. 19.20

I dag var jeg oppe for at tage et batteri ud af min traktor, så det kunne oplades. Men med det samme blev jeg omringet af, hvad der ligner små hvepse, og selv om de sværmede om mig, så stak de mig ikke. Jeg valgte dog at forlade traktoren, da jeg kunne se, hvad der ligner et hvepsebo bag den plade jeg ville fjerne. Er der nogen, der kan sige, hvad det er for dyr og om de vil stikke, når boet blottes?
Med venlig hilsen
Hanne Frederiksen

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 14. juli 2014 kl. 23.09

Det kunne være svirrefluer, men de laver ikke sådan et bo, for de er jo - fluer...

Så det er svært at sige.
Prøv at skrive hvepse i søgefunktionen, så er der en del råd omkring fjernelse af boer/hvepse.
Ellers spørg evt. en lokal biavler, om han/hun kan hjælpe.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Frederiksen, 16. juli 2014 kl. 22.51

prøver stadig at finde ud af, hvad de 'små bier' er for nogle. Jeg har nu, over to dage, fået fjernet deres bo. De sværmer som vilde omkring mig, men er mindre end hvepse og bier, og stikker ikke. Desværre var deres bo et meget upraktisk sted.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 17. juli 2014 kl. 7.34

Et billede af insektet eller boet vil give folk en chance?

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Frederiksen, 17. juli 2014 kl. 13.49

har taget billede nu. Kunne stadig godt tænke mig at vide, hvad det er for små insekter. Venlig hilsen Hanne

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 17. juli 2014 kl. 18.38

Det er helt sikkert alm. gedehams.
Det er fantastisk, at du ikke er blevet stukket gul og grøn. Det bliver nok ikke ved med at gå godt, hvis du fortsætter med at rode med deres bo.

Hvordan du kommer af med dem, er nok det, man kalder et godt spørgsmål.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 17. juli 2014 kl. 19.37

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Frederiksen, 18. juli 2014 kl. 14.31

Tak for hjælpen Tilde P. Har nu også set billede af gedehamsen, og du har, naturligvis, fuldstændig ret. Fik fjernet det sideste af boet i går, selv om jeg stod i en sky af gedehamse. Modtog eet lille stik, det er alt. Mærkeligt. Venlig hilsen Hanne

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Andreassen, 9. maj 2016 kl. 12.27

Jeg havde et hvepsebo i mit sommerhus, og da min søn legede i haven tænkte jeg at det var bedst at fjerne. Jeg prøvede selv først hvilket jeg hurtig opgav, da de hurtigt blev aggressive.
Jeg fandt dem der hedder www.hvepsebo-fjernelse.dk som fjernede det .

Hilsen Michael

Nyt svar til emnet »Små hvepse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Små hvepse

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider