Skrevet af: Mogens; E., 30. juni 2014 kl. 16.19
Ingeborg.
Sidste år anbefalede du mig at tage stiklinger af Limelight og Annabel, og de har alle slået rødder. Nu kniber det som sædvanlig bare med pladsen. Hvornår lærer man, at maven får nok før øjnene.
Blomsterhovederne på mine gamle Limelight bliver mindre og mindre for hvert år. Det bliver ikke bedre af at de står i fuld sol hele dagen på en stejl skråning, hvor meget af vandet løber væk. Jeg vander dem hver dag med lidt gødning, for her på Røsnæs har vi ikke fået vand i måneder. Nej, de store planter kan ikke flyttes, for det er umuligt at stå fast på skråningen.
Har du et forslag.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. juli 2014 kl. 14.42
Hej Mogens E.
Jeg er ikke lige i stand til at forstå, hvad det er du mener jeg kan svare på?
Ingeborg
Skrevet af: Mogens; E., 1. juli 2014 kl. 22.27
Jeg har nok udtrykt mig forkert. Blomster hovederne bliver mindre år for år. Har du været ude for det med dine planter.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. juli 2014 kl. 22.45
Hej Mogens
Det kan jeg faktisk ikke svare på, fordi jeg gerne vil have små blomsterhoveder, som ikke knækker eller bøjer hele planten ned i regnvejr. Derfor klipper jeg mine hortensiaer (Anna Belle/Lime Light) ned midt eller sidst i maj måned. Blomsterhoveder så store som barnehoveder er kun flotte, når de kan holde sig oprejste.
Mine planter er i øjeblikket ca. 120 cm høje. De står bagerst i bedet (røde pile) - og vokser stadigvæk i højden. Jeg kommer til at klippe Rhododendron'erne tilbage - eller flytte Hortensiaerne.
Som du kan se, har vi ikke manglet vand her i Taulov.
Ingeborg
Skrevet af: Mogens; E., 1. juli 2014 kl. 23.04
Det ser jo frodigt ud hos dig. Her er græsset så vissent at en flok geder ville løbe skrigende væk.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.