Forum

Redskabsskur – køb eller byg selv…?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sanne Friis, 18. maj 2014 kl. 16.15

Hej derude,

Jeg har tænkt på at anskaffe et redskabsskur, men spørgsmålet er hvad der bedst kan betale sig, altså om man skal forsøge at bygge et selv eller om man hellere skal invistere i en færdig løsning.

Jeg har set et par stykker på nettet, og det skal gerne være lidt ala dette i størrelse og opbygning, altså ca. 5m2 vil være ok:
www.hytterogannekser.dk/redskabsskur/redskabsskur-pid-4-4m2-fra-jabo-produktinfo

Nu står dette til ca. 6000, og umiddelbart er det rimeligt billigt, men kan det gøre billigere og er det i det hele taget fornuftigt at gå efter en "hjemmelavet" løsning?

Det vil vær fint at høre fra folk med erfaring i selv-byg af denne slags skur.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. maj 2014 kl. 16.40

Hej Sanne
Vi har for snart 10 år siden bygget et kombineret brænde/haveskur
Vores er på 8 kvadratmeter. 2 x 4 m og delt på midten. Set fra oven er det som et digitalt S. Brændet må gerne ses udefra. Haveredskaberne m.m. er gemt bag de brædder, der er skruet på udefra. Det lille hegn bagest skjuler min kompostbeholder til køkkenaffald. Til taget brugte vi gamle plader fra den orkanramte terasseoverdækning. Men det kostede ikke 5.000 kr - nærmere 3.000 i materialer. Jeg synes selv at det er en smuk løsning.
Mange hilsner
Ingeborg

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Friis, 18. maj 2014 kl. 16.54

Hej Ingeborg,

Mange tak for svaret!
Det er jo lige sådan noget jeg kan bruge til inspiration.
Og ja, den er bestemt en smuk konstruktion.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. maj 2014 kl. 18.17

Tak - må jeg lige bemærke at de sten/fliser, der ligger foran skuret er nogle jeg for snart 40 år siden, hvor der ikke var meget at rutte med, selv har støbt i tomme mælkekartoner! Det kunne jeg ikke finde på i dag :-)
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Redskabsskur – køb eller byg selv…?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Redskabsskur – køb eller byg selv…?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider