Skrevet af: Lasse Kristensen, 24. april 2014 kl. 20.09
Kære alle havenyt.
Jeg står og skal til at ud at købe en ny plæneklipper, men er kommet i tvivl om hvilken jeg skal vælge.
Lige nu står valget mellem en Stiga 48S og en Texas 5160 TR/WE.
Så ville gerne høre hvad i har af erfaringer med disse, og ikke mindst mærkerne?
Hvis i har nogle andre bud på en plæneklipper med bio-klip, opsamler og selvkørende i den prisklasse, skal i da være utrolig velkommen til at skrive det.
Tusind tak på forhånd!
Mvh Lasse.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. april 2014 kl. 0.14
Hej
For at kunne give gode råd er det nødvendigt at du oplyser størrelsen af din græsplæne.
Med venlig hilsen
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. april 2014 kl. 0.16
Ps. Det ville også være venligt med et link til de nævnte plæneklippere og en pris.
Ingeborg
Skrevet af: Lasse Kristensen, 25. april 2014 kl. 6.58
Det må du meget undskylde Ingeborg, det havde jeg helt glemt.
Jeg har en 400 m2 plæne.
De er begge i nogenlunde samme prisklasse.
Stiga: webshop.coop.dk/vare/stiga-combi-48-s-selvkoerende-benzinplaeneklipper-multiclip%2c-opsamling-og-bagudkast-testvinder-i-taenk-3-12/8008984622777?kategorier=haveliv%2Fhavemaskiner-og-redskaber%2Fplaeneklippere
Texas:http://www.bilka.dk/tilbud/plaeneklippere/plaeneklippere-og-tilbehoer/plaeneklippere-braendstof/texas-plaeneklipper-razor-5160-tr/we/p/100063103?point=1&event=32&facetString=brand:Texas,categoryHierarchy:3/Hus%20og%20Have/Have%20og%20dyr/Havemaskiner%20og%20redskaber/Plæneklippere
Skrevet af: Lasse Kristensen, 25. april 2014 kl. 6.59
Skrevet af: Mark Hansen, 25. april 2014 kl. 15.35
Jeg har selv Stiga og er godt tilfreds. Jeg tror nu såmænd de er udmærkede maskiner begge to. Det der betyder klart mest for dens levetid er om du vedligeholder den. Den første plæneklipper jeg havde holdt kun 5 år, men det var fordi jeg lod den stå ude hele året og var dårlig til at smøre den, skifte olie osv. Den jeg har nu tager jeg ind i kælderen om efteråret og renser den grundigt og smører den, når den kommer ud om foråret starter den i første hug og moteren spinder som en mis. Så husk vedligeholdelse, vedligeholdelse, vedligeholdelse.
Skrevet af: Lasse Kristensen, 25. april 2014 kl. 15.57
Tusind tak Joc! ;-)
Skrevet af: K. Jensen, 4. juli 2014 kl. 16.31
Slettet af administrator 13. september 2015 kl. 12.46.
Skrevet af: Lasse Kristensen, 4. juli 2014 kl. 17.27
Hejsa K. Jensen.
Jeg valgte at tage ud til den nærmeste maskinhandler, hvor jeg så fik en rigtig god plæneklipper snak med ham.
Vi gik lidt rundt mellem alle hans plæneklippere og endte selvfølgelig hos Stiga, jeg spurgte ham så ad vedrørende den stiga jeg havde kigget på, hvor han så sagde at han ville da gerne bestille en hjem til mig men ville have det dårligt med det, fordi han havde bestilt ti hjem af dem og fik de ni retur på grund af det var stiga´s egen motor, der ikke var ret god.
Vi kom så hen til en Stiga Turbo Pro 50 S, hvor han så sagde at det var den bedste plæneklipper han nogen sinde havde haft hjemme,
det vil sige: Honda motor, Aluminum skjold, god brændstof økonomi, jævn motorgang og lang levetid ved god vedligeholdelse.
Og han solgte den utrolig godt, så jeg valgte at springe mit budget og købe denne maskine.
Jeg har nu haft den i to måneder cirka og jeg sige dig det er den mest fantatiske plænekipper jeg nogensinde har prøvet.
Så Stiga Turbo Pro 50 S vil jeg gerne anbefale.
Skrevet af: Anonym bruger, 5. juli 2014 kl. 16.52
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Anonym bruger, 5. juli 2014 kl. 17.28
Skrevet af: Tom Andersen, 5. juli 2014 kl. 18.12
Det kan jeg slet ikke genkende på min Klippo, som ér forhjulstrukket.
Ingen problemer, hverken op eller ned ad bakke :-)
Skrevet af: Anonym bruger, 5. juli 2014 kl. 19.33
Skrevet af: Tom Andersen, 5. juli 2014 kl. 19.44
45 grader!
OK, det har jeg til gode at prøve, men der tror jeg også fysikken vil give forhjulstrækket problemer. Opsamler bruger jeg ikke/ har jeg ikke tid til, så det er bioklip.
Jo, jeg kører skam både benzinbil og bruger andre motoriserede maskiner - jeg kender ikke en miljørigtig løsning på det, hvis man stadig er på arbejdsmarkedet og økonomien ikke er til el og solkraftværk til opladning :-D
Jeg har ikke evner med en le, som efterlader noget der kan tilfredsstille resten af familiens forestilling om en plæne :)
Men le bruger jeg da, der hvor mange andre starter buskrydderen. Vildt effektivt redskab, sådan en le og som jeg stadig bliver bedre til at håndtere.
Ved ikke hvilken kraftoverføring der benyttes på Klippoen - jeg har ikke haft behov for at pille endnu.
Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 8. september 2014 kl. 19.29
Hej Frank
Ang. Stiga 48s:
Jeg havde også læst Tænks test og efterfølgende bestilt maskinen, som jeg modtager i denne uge.
Maskinen skal bruges sammen med en havetraktor, der slår en meget stor plæne, vi har. Men da vi også har mange græsstier mellem bede kantet med betonsten, havde jeg tænkt mig at Stigaen skulle bruges som en effektiv kant- og sti-klipper. Mener du, at den er uegnet til dette formål?
Mvh. Marie Louise
Skrevet af: Anonym bruger, 8. september 2014 kl. 20.39
Skrevet af: Tom Andersen, 8. september 2014 kl. 20.50
Er det en testvinder i Tænk, som du beskriver Frank ?
PS
Det er simpelthen typisk - vi ser det ikke, når vi er på indkøb, men alle svagheder træder irriterende klart frem, når vi har kørt med dyret et par gange....
Skrevet af: Anonym bruger, 8. september 2014 kl. 20.50
Skrevet af: Anonym bruger, 8. september 2014 kl. 20.54
Skrevet af: Anonym bruger, 8. september 2014 kl. 21.10
Skrevet af: Anonym bruger, 8. september 2014 kl. 21.14
Skrevet af: Anonym bruger, 9. september 2014 kl. 6.03
Skrevet af: Anonym bruger, 9. september 2014 kl. 6.18
Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 9. september 2014 kl. 17.22
Hej Frank
Min Stiga 48s er netop ankommet i dag. Men efter at have læst dine svar, især det oprindelige indlæg og det første fra i går, har jeg besluttet mig for at returnere den.
Mange tak for oplysningerne om modellens mangler.
Jeg kan konkludere, at man ikke kan bruge testen af plæneklipperen til noget som helst. Eller det skulle da lige være, at de andre maskiner på markedet må være endnu dårligere eller hvad?
Jeg synes, det er svært at finde en solid og stærk maskine, som både kan klippe i tykt græs og klippe tæt på kanter (har dog en trimmer). Det er svært at finde den rigtige maskine, når testene er upræcise eller modsigende. (Jeg har som dig også set anmeldelsen i Politiken, hvor maskinen omtales som hurtig. Et andet sted omtales den så som meget langsom). Det er ikke til at blive klog på.
Mvh. Marie Louise
Hvis du synes din nuværende Stiga er utilfredsstillende, hvorfor vil du så have en anden model fra samme firma - har du prøvekørt den?
Skrevet af: Anonym bruger, 9. september 2014 kl. 19.33
Skrevet af: Anonym bruger, 9. september 2014 kl. 20.03
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.