Forum

Alt for tidligt grønt?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. marts 2014 kl. 22.04

Hej
På en eller anden måde synes jeg at vi er snydt for en vintermåned. Jeg ved godt at det er positivt at næsten alle løgvækster, bortset fra tulipaner og få andre er sprunget ud allerede nu. Mit Hjertetræ er lige før det springer ud - og det samme er lærkehækken. Når jeg sammenligner med min havedagbog fra sidste år, har jeg allerede ordnet nogle ting, som i 2013 først kunne gøres 5-6 uger senere. I dag har jeg kradset fuger op på terassen :-). Jeg hører til de forsigtige, som ikke planter sommerblomster før efter pinse. Iflg. sangen " Kom maj du søde milde, gør skoven atter grøn" er det jo også alt for tidligt med alt det der grønnes nu.
Hvordan har I det med dette tidlige forår, som indebærer usikkerhed for frostnætter mange uger endnu ?
Mange hilsner - Ingeborg

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 24. marts 2014 kl. 22.22

Herligt vejr til at ordne komposten, beskære træer og buske, grave og rode i jorden, fjerne ukrudt, lægge fliser, følge blomsternes vækst - også i vindueskarmen.

Det ukrudt, du tager op mellem fliserne nu kommer jo ikke igen senere, hvis du hælder sand i fugerne. Måske jeg kan få et hvil i havestolen til sommer, nu hvor jeg er foran tidsplanen?

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 25. marts 2014 kl. 9.12

Ja mange ting er tidligt ude , mit abricostræ er næsten sprunget helt ud , det er flot , men nattefrosten lurer , ferskentræet står også på spring , og så er stæren kommet og er flyttet ind .

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 25. marts 2014 kl. 17.08

Det er bare skønt igen at høre solsortene fløjte, lige når solen er gået ned. Mine Magnolia er lige ved at springe ud, det er ca. 3 uger tidligere ned normalt. Enkelte tulipaner er også sprunget ud.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 25. marts 2014 kl. 17.27

Og den første franske anemone er i blomst hos mig. Det er også tidligt.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. marts 2014 kl. 19.56

Er det mon fordi vi havde så sent forår sidste år at det forekommer meget tidligt i år? Hvor kan man se statistikker over den slags ?
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Alt for tidligt grønt?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Alt for tidligt grønt?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider