Forum

Fælde eller ej

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 14. marts 2014 kl. 6.44

Min Østrigske Bjergfyr har knækket en tyk gren helt oppe i toppen under et af de her stormvejr. Grenen ligger, hvor den ligger, den falder så nok ned engang om- hvad? -år.

Spørgsmålet er så, om vi skal få fældet træet, det vælter ikke af sig selv, selvom det har en del udgåede grene, men den i toppen bekymrer mig fordi, den er knækket. Træet vælter nok ikke i den næste storm, men hvornår den gren blæser ned- og træet evt vælter, det ved man jo ikke. Det er et flot højt træ 15 meter, men skal vi få det fældet nu? Eller vil en beskæring (sikkert lige så dyr) af den knækkede gren, kunne lade os beholde det?

Der er gode muligheder for, at når den blæser ned- vil den ramme taget, garagen eller drivhuset. De sidste er nu ikke lige noget at råbe hurra for, og er vi uheldige- kan den lande på vejen/genboens tag.

Det er ellers et dejligt stort træ! Som jeg nødig vil undvære. Men hvis det rådner og vælter, så...

Mvh
Tine- jamen min far elskede også store træer.

Nyt svar til emnet »Fælde eller ej«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Fælde eller ej

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider