Skrevet af: Hanne S., 6. marts 2014 kl. 15.56
Jeg har "nogle løgplanter" der hvert år kommer op med fine blade, men så sker der ikke mere. Der kommer ingen blomster. Jeg har prøvet at tage en klump og plantet et andet sted, men med samme resultat= ingen blomster. Nu har jeg så prøvet at dele en klump rigtig meget pg må så vente på et eventuelt resultat til næste år. Et enkelt sted kommer der en enkelt gul blomst, men jeg ved ikke om det er den samme løgplante. Er der nogle der har et bud på hvad det kunne være? Jeg vedlægger nogle billeder der lige er taget 3/3. Nå kun et billed er tilladt at medsende så kun et er medsendt.
Mange tak for evt svar. Mvh HanneS
Skrevet af: Anonym bruger 1, 6. marts 2014 kl. 16.22
Hej Hanne.
Hvis du laver et svar på dit eget spørgsmål, kan du lægge et billede mere ind o.s.v..
Vh. Hans
Skrevet af: Tom Andersen, 6. marts 2014 kl. 17.48
Ja, f.eks. billedet af den gule blomst....
Skrevet af: Hanne S., 6. marts 2014 kl. 17.51
Flere billeder og tak for tippet
Skrevet af: Hanne S., 6. marts 2014 kl. 17.54
Et billed til med gul blomst (krokus?)
Skrevet af: Hanne S., 6. marts 2014 kl. 17.56
Et til også med de stribede blade
Skrevet af: Anonym bruger 1, 6. marts 2014 kl. 18.01
Hej Hanne.
Et spørgsmål: Slår du det græs tidligt?
Hvis ja, kunne det være årsagen til at der ikke kommer flere blomster.
Skrevet af: Hanne S., 6. marts 2014 kl. 18.02
Jeg har meget mos i plænen om foråret, men det plejer at forsvinde når græsset gror til syntes jeg, jeg har prøvet jernvitriol uden resultat, kalkning er også prøvet men måske har jeg været for sparsom med kalken?
Skrevet af: Hanne S., 6. marts 2014 kl. 18.05
Nej det tror jeg ikke, men nu vil jeg lade et stykke stå til "løgplanten" er visnet ned, så måske næste år?
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 6. marts 2014 kl. 18.11
Hej Hanne
Det er Kostfuglemælk.
Deres blade ligner, inden blomstringen, krokus, med den hvide stribe i midten. Når de står tæt holder de op med at blomstre.
Når man, som du, deler dem, skulle der komme blomster i løbet af 1 til 2 sæsoner.
mvh Vibeke
Skrevet af: Anonym bruger 1, 6. marts 2014 kl. 18.12
Det skulle ikke undre mig, hvis du samtidig slap af med meget mos hvor du lader græsset gro.
Højt græs= lidt mos.
Kort græs=meget mos.
Skrevet af: Tom Andersen, 6. marts 2014 kl. 20.57
Ja, drop endelig kalk, hvis du ikke kender pH i jorden og jernvitriol er kun en her og nu løsning, som skal gentages i det uendelige.
Gødning derimod, det er vigtigt, hvis græsset skal klare kampen mod mosset - af samme grund, skal du heller ikke klippe plænen for kort. Præcis som Hans skriver...
Skrevet af: Hanne S., 6. marts 2014 kl. 21.56
Ph var i 2012 gns. 6,1 i græsplænen. Vi prøver ar lade græsset have mere højde i 2014 aht. moset.
Kostfuglemælk? Den kendte jeg ikke, men efter at have googlet kunne det godt være den der bare efterhånden er blevet til tættte klaser uden blomster. Jeg vil tynde dem ud nu og se hvordan det ser ud de næste par år.
Tusind tak for de hurtige konstruktive svar, og god sommer til alle.
Mvh HanneS
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.