Skrevet af: Hanne S., 13. december 2013 kl. 19.21
Jeg har fået nogle aflæggere af denne stueplante, som jeg selv har haft for år tilbage, og jeg kan bare ikke huske hvad den hedder. Er der nogle der kan hjælpe
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 13. december 2013 kl. 19.46
Jeg kender den som paletblad.
Elsebeth
Skrevet af: Anja Egeriis, 13. december 2013 kl. 21.38
Skrevet af: Fie Ibsen, 17. december 2013 kl. 10.47
Prøv at tjekke www.plantorama.dk/ - synes de plejer at have de fleste planter :)
Skrevet af: Martin Hansen, 19. december 2013 kl. 13.55
Ja det er lige præcis en Coleus :) Jeg har selv haft dem en del år. Jeg har haft dem stående i min udestue. De har nogle lækre farver synes jeg. Der findes faktisk omkring 60 arter af Coleus, alle hjemmehørende i Asien og Malaysia. Mine ser lidt anderledes ud end dem du har vist på billedet.
Vær opmærksom på at hvis de begynder at tabe bladene, så er det højest sandsynligt fordi at det er enten for mørkt eller koldt, der hvor du opbevarer dem :)
Jeg har vedhæftet et billede af hvordan mine ser ud :)
mvh Martin
din-ecigaret.dk/
Skrevet af: Hanne S., 19. december 2013 kl. 23.24
Tusind tak Martin ja det er sådan en, jeg har engang haft den og da hed/kaldte jeg den noget andet, men ingen tvivl om at det er den plante, så dejligt at få det at vide.
Mvh Hanne S
Skrevet af: Søren S Duun, 22. december 2013 kl. 13.17
Er de ikke meget nemme at stiklingeformerer ?. Jeg mener at huske at de kan slå rødder i vand .
Skrevet af: Hanne S., 22. december 2013 kl. 23.30
Til Søren Duun
Jo de er nemme, jeg fik bare nogle grene som p.t står i vand og ser gode ud, så der kommer sikkert rødder om ikke så længe.
Mvh
Hanne S
Skrevet af: Susanne Svensen, 23. juni 2014 kl. 13.35
Coleus er faktisk min store hobby!
I Danmark var den for år tilbage mest kendt som Paletblad.
Jeg har rigtigt mange forskellige, og avler dem selv.
Som regel får jeg frøene fra USA eller andre lande.
I år har jeg igen lavet et lille sortiment.
Coleus kan sagtens laves ved stiklinger, men jo ældre planten bliver, jo mindre bliver farve-feltet.
Om sommeren laver jeg Coleus sammenplantninger til mine ude-potter, og glædes over dem hele sommeren.
De skal dog ind igen om vinteren - eller der tages stiklinger og laves nye.
Velkomne til at skrive, hvis I vil vide mere :-))
Her er en genganger
Skrevet af: Luna J., 3. maj 2019 kl. 13.42
Susanne, du siger at farvefeltet bliver mindre jo ældre planten bliver. Hvad er din erfaring med hvor længe planten holder sig flot med et markant farve-felt?
mvh.
Nicolai
Redigeret af administrator 3. maj 2019 kl. 20.59. Link til egen virksomhed er slettet af redaktøren, da den slags reklamer ikke er tilladt i Havenyt.dks forum
Skrevet af: Luna J., 3. maj 2019 kl. 13.44
Skriver fra min kærestes profil. Derfor mit brugernavn er Luna.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.