Forum

Ukrudtet burresnerre

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne C., 20. juni 2013 kl. 22.33

Hej er der nogen der ved om burresnerre er giftig ?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 20. juni 2013 kl. 22.57

Det er den ikke.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Kirkegaard Andersen, 22. juni 2020 kl. 0.36

Kan godt være den ikke er direkte giftig, men jeg fik lige det VILDESTE udslæt Idag, efter nærkontakt med samme.... Såeh.... Udvis forsigtighed er mit råd..... Ingen grund til at "gnubbe" den bare hud med den, siger jeg bare 😒

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 22. juni 2020 kl. 8.13

Fordi en plante ikke er giftig kan den godt give udslæt
Man kan sagtens være allergisk overfor den. Jeg har selv arbejdet med den og ikke oplevet at få udslæt.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. juni 2020 kl. 10.04

Mit gæt er at den har kiselsyre i de små pigge og derfor kan give udslet som det der vises på billedet. Måske som brændenælder og brandmænd?
Vi havde en gang trukket vores tov fra bådens ankerkæde op på fordækket til tørring. Jeg satte mig på det..... og det var ikke nogen god ide, for brandmænds nældetråde havde sat sig i tovet.
Man kan jo også spise tilberedte nældeblade uden at de er giftige.
Ingeborg
Råd: barber de udsatte steder med et engangsbarbereblad.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Petersen, 22. juni 2020 kl. 12.03

Burresnerre er en gammel medicinplante. Urtete af planten virker blodrensende og urindrivende og styrkende på lymfesystemet
.
Man kan også godt spise de unge skud af den, når den er kogt. Fx. som tilsætning til urtesupper.

Men - som allerede vist kan saften af planten også give hududslet på følsomme personer.

Nyt svar til emnet »Ukrudtet burresnerre«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ukrudtet burresnerre

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider