Forum

Slatten Klematis

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne, 1. juni 2004 kl. 13.11

Som næsten nybagt haveejer har jeg foreleket mig vildt og inderligt i Klematis – i alle former og afskygninger. Planterne er indkøbt forskellige steder og skulle være i tip-top stand. Men desværre trives mange af dem ikke. De får slatne grene og enkelte visner helt ned. Der er ikke nogen tegn på sygdom. Jeg har været omhyggelig med jordforhold og vand, men jeg har en mistanke om, at det er stærk vind, der kan være skurken. Er der mon nogen, er har erfaring for den slags – og findes der evt. sorter, som er hårdføre overfor blæst. (Vi bor temmelig udsat).

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 1. juni 2004 kl. 14.50

Jeg har 3 forskellige af slagsen, der gror op af hegn og espalie (bundet) og de får jævnligt en tår vand når jeg går forbi med vandekanden.

Om dine står i potter eller friland ved jeg så ikke, men de er (eller mine er)ikke ekstra udsatte p.g.a meget vind, når bare de er bundet op med støtte og kan vokse op af hegn o.lign.

Min erfaring siger mig at clematis ikke kræver specielle jordforhold, men ved udplantning og efterfølgende uger i det fri, holder af en jævnlig tår vand.

Hvilke jordforhold har du anvendt til dine clematis?

p.s. Her blæser det også meget, meget tit, her i forårs månederne.

Nyt svar til emnet »Slatten Klematis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Slatten Klematis

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider