Forum

Kompost beholder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ruth Lorenzen, 15. april 2013 kl. 13.08

Jeg har fået en kompost beholder, kan jeg stille den på mine flise, vil det væske fra den, eller skal jeg sætte den ud på et plan stykke jord.
Skal man lægge jord i bunden , eller kan man bare fylde kompost i som den er.
venligst
Ruth Lorenzen

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 15. april 2013 kl. 14.39

Det bedste vil være at sætte den så den får jordkontakt,så kan væskerne bedre løbe fra den, frem for at væsken løber væk fra fliserne. Dette vil give lugtgener . Du skal ikke fylde jord i kompostbeholderen men du kan godt tilsætte lidt færdig kompost til din kompostbeholderen, som så starter procesen . Men det er ikke et must .

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ruth Lorenzen, 15. april 2013 kl. 14.46

Tak for dit svar Søren Duun, så kan jeg komme i gang.
Venligst
Ruth Lorenzen

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 15. april 2013 kl. 14.56

Hvis du kompostere husholdningsaffald vil jeg foreslå dig at anskaffe dig nogle Kompoorme . Så får du en fin og næringrig kompost, der kan bruge mange steder i haven og i pottteplanterne .

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Esben Bock, 16. april 2013 kl. 20.53

Mine forældre havde en traditionel kompostbeholder stående på jord med de orm i, som Søren nævner. Det fungerede i hvert fald upåklageligt i hvert fald ti år. Og komposten blev måned for måned omdannet til jord. Så det er i hvert fald en model, der virker.

Mvh

Esben Bock
www.esbenbock.dk/

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 16. april 2013 kl. 21.09

Hej Esben.
Jeg kender godt den model da jeg har tre af dem. Modellen hedder Humus . Her i Gladsaxe kommune sælger de dem for kr200,- til borgerne dog max en pr borger. Normalpris er kr.800,- .
Hilsen Søren

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. maj 2013 kl. 13.38

Hej
Hvordan tømmer man sådan en humus fuldkommen for at starte en ny kompost, som gerne ønskes med rigtig kompost i stedet for vådt snask.
mange hilsner
Ïngeborg

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 5. maj 2014 kl. 18.56

Lidt sent jeg svarer Ingeborg. Men jeg så denne illustration i dag: www.humus.dk/?Hjemmekompostering:Humus_Komposteren

Sådan havde jeg heller ikke tænkt, at de kunne tømmes.

Nyt svar til emnet »Kompost beholder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kompost beholder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider