Skrevet af: Carina Schou, 16. november 2012 kl. 11.37
Hej
Jeg er flyttet i ny lejlighed med en dejlig, men lille altan.
Jeg ville gerne bygge nogle smalle plantekasser hele vejen rundt i ca. 50 cm højde - men for ikke at tage for meget plads, og for at dørene stadig skal kunne åbne, har jeg regnet ud at der ikke er plads til at kasserne er mere end 18 cm brede.
Kan det overhovedet lade sig gøre? Er der nogle planter der kan gro på så lidt plads?
Jeg er ikke interesseret i krydderurter, men mere nogle stedsegrønne planter.
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 16. november 2012 kl. 13.56
Hej Carina,
Det kan godt være, at det er et dumt spørgsmål, men har du ikke mulighed for at hænge altankasserne udenpå altanen, så de ikke tager plads op på selve altanen?
Men bortset fra det skulle det sagtens kunne lade sig gøre, selv om de kun er 18 cm brede. Den er jo lige så stor som potter og krukker, som ofte indeholder halvstore planter. Det afhænger selvfølgelig lidt af, hvad du gerne vil have i plantekasserne.
Elsebeth
Skrevet af: Carina Schou, 16. november 2012 kl. 14.00
Hej Elsebeth
Tak for dit svar - det er selvfølgelig en meget god pointe med potterne :-)
Det er fordi gelænderen kun er tynde stålstænger, så ved at have planter nede i gulvhøjde skærmer det en smule, tænker jeg.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.