Skrevet af: T. Thomsen, 30. oktober 2012 kl. 10.13
Sidste vinter, satte jeg de sarte planter ind(ved ca. 5-10 grader), men da der ikke er nævneværdig lys, - resulterede det i lange spinkle skud, som jeg så måtte klippe af.
Jeg HÅBER at jeg ved mit nye tiltag har gjort det rigtige.
Jeg har købt en lavenergi pære, - en 100W(lavenergi, bruger kun 12W) vækst pære. Den giver et spøjst lys, - men, min forventning er, at hvis jeg tænder den i dagslys timerne, og planterne står frostfrit, - vil dette være den optimale løsning, - er det, det?
Skrevet af: Jenserik Laugesen, 30. oktober 2012 kl. 16.42
Hej Thomsen.....hvad er det for planter du har da de skal ha lys ved vinteropbevaring...ok lys ja men gro lys.....hvis det er planter som tåler kulde skal de ind med så lidt vand i potten som mulig da de ellers vil gro og blive spinkle....Har selv en del planter som skal ind eller stå meget kold om vinteren ned til fra 0 til 5 men de er så tørre som mulig og behøver da ingen grolys da de går i stå med væksten så er det kun at holde øje med at de ik tørre helt ud med en overflade vanding en gang om mdr eller kun når det er mest nødvendig.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.