Skrevet af: Maria Jacobsen, 30. september 2012 kl. 21.09
Hej,
hvad gør I andre med opbevaring af kartofler, syltede varer osv osv - alt det fra haven?
Vi bor i et gammelt bondehus, men desværre uden fadebur eller krybekælder ;-) Vi har en carport og et haveskur (der er temmelig luftigt), men jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med den fine høst der er kommet i år. Inkl. de mange sylteglas med alt det lækre - der er ikke plads i køleskabet mere ;-)
Maria
Skrevet af: Lone Nielsen, 1. oktober 2012 kl. 21.37
Grøntsagerne bliver i jorden så længe som muligt. Derefter i flamincokasser - når det så ikke duer længere, er det slut :-(. Alt der kommes på glas henkoges eller syltes og tilsættes atamon. Jeg ville rigtig gerne have en jordkælder! Og en meget større have med plads til en jordkælder :-)
Skrevet af: Michael Kaufmann, 2. oktober 2012 kl. 1.20
Hej Lone
En jordkælder behøver ikke at tage pladsen i din have ;o)
For den jord du graver op bruger skal du jo bruge til at ligge over på kælderen.
og i den jord ligger over der kan du evt, plante alt din salat, radisser osv.
Skrevet af: Henry G., 2. oktober 2012 kl. 20.54
Hej Maria for 2 år siden købte jeg et par grøntsagstønder, lavet af styropur beklædte dem med nogle lag avispapir, med bølgepap imellem, tønden blev placeret udenfor i et beskyttet hjørne med et lille tag over (for at undgå sne), i disse tønder opbevarer jeg kartofler gulerødder m.m. og det holder sig fint i vinterkulden, måske har du et hjørne i carporten, eller i det luftige skur. Hilsen Henry G
Skrevet af: Maria Jacobsen, 2. oktober 2012 kl. 21.42
Jo, det kunne jeg godt have plads til, men hvad er styropur? :-)
Skrevet af: Tom Andersen, 3. oktober 2012 kl. 21.10
"Styropur" = Flamingo
Skrevet af: Maria Jacobsen, 7. oktober 2012 kl. 16.20
tak :-)
Skrevet af: Nina Z., 6. august 2014 kl. 7.30
Jeg har fået fat i et gammelt skab, som nu"pynter" langs min mur. Når temperaturen bliver passende lav, anbringer jeg grønsager, frugt og syltetøj i skabet. Om vinteren stiller jeg kasserne på flamingo og lægger hundetæpper over. Jeg har placeret en termoudeføler i skabet, så når det nærmer sig frysepunktet, kommer kasserne ind i baggangen - kun om natten, hvis vi har gæster. Jeg har også fået fat i nogle termokasser fra Superbest' madlevering, men der bliver for fugtigt, når låget kommer på. Musene åd sig igennem de hvide flamingokasser, jeg brugte, inden jeg fik skabet.
Skrevet af: Anja Egeriis, 6. august 2014 kl. 8.22
Jeg er så heldig at have en del planter, der skal overvintres frostfrit, så mine frostfølsomme grønsager står sammen med dem :)
Alle de syltede ting står sammen med vaskemaskine og tørretumbler i en uopvarmet gang, så jeg er fri for at rende ud i skuret og hente.
Skrevet af: Anonym bruger, 6. august 2014 kl. 9.17
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Anonym bruger, 6. august 2014 kl. 9.32
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.