Forum

Arbejdsbukser til haven

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anders Mikkelsen, 22. august 2012 kl. 17.04

Jeg er ved at være træt af at rende rundt i gamle cowboybukser der er lidt for små, når jeg skal i haven, så nu har jeg været ved at kigge lidt på nogle ordentlige arbejdsbukser.

Men jeg kunne godt bruge lidt hjælp til, hvad jeg skal gå efter. De skal selvfølgelig være slidstærke og må gerne kunne tåle en tur i maskinen.

Jeg har kigget her: www.protecty.dk/arbejdsbukser-c-1099-1.aspx - men det hjalp ikke ligefrem til at finde ud af, hvad der er bedst.

Nogle gode råd? :)

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 22. august 2012 kl. 19.01

Jeg syntes at Harald Nyborg smækbukser er udemærket til prisen . Ellers bruger jeg også aflagte cowboybukser. Kansas laver også udemærket bukser , de er bare alt for dyre .

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 22. august 2012 kl. 20.45

Jeg har i mange år brugt arbejdsbukser fra Grene(landbrug). Se linket her:

www.grene.com/shop/action/category_11000_-11_-129_-43026_-2718G-7601_BukserPolyesterBomuld

Prisen har jeg ikke gået så meget op i. Det er pasform og slidstyrke, at der er de lommer der skal være, at de kan gå i vaskemaskinen en gang om ugen, jeg mere har set på.

Om de kan findes online, ved jeg ikke. Jeg har altid købt hos maskinhandleren.

vh. Hans

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Mikkelsen, 23. august 2012 kl. 9.27

Super! Mange tak for hjælpen. :)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 23. august 2012 kl. 9.33

Hej Anders Mikkelsen

Køb dyrt - gør det miljøvenligt og billligt ! Bukseudgift på under 70 kr pr år - under 50 øre pr dag.
Og du kan bruge dem til al muligt andet friluftsliv!

Med et par Fjällräv-bukser - de koster mellem 800 og 1000 kr og er ualmindeligt slidstærke og har 5 - 7 lommer afhængigt af modellen.
De vaskes ved 40 - 60 grader og tåler en tur i tørretumbler, hvis nødvendigt - men tørrer hurtigt på snoren i fri luft.
De holder til almindeligt havebrug i mindst 15 år - og minder en om (på den venlige måde) hvornår det måtte være tid til at begrænse madforbruget og øge motionstiden ;-)

Kan i mange af modellerne fås med zip-off, så de både kan være til sommer- og vinterbrug.
De er lette at imprægnere mod småregn og fugt med en klods bivoks til ca 50 kr (rækker til 5 - 8 imprægneringer).
Kommer de til at træne til en lap kan den købes i en "stryg-på" udgave til ca 40 kr.

Med venlig hilsen fra
Lone

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 23. august 2012 kl. 16.22

Hej Anders

Hvis du, som jeg, har for stort BMI, bruger ukrudtsbrænder og håndluger en del, så vil jeg anbefale et par smækbukser af bomuld, med aftagelige knæpuder. Som Hans skriver, skal der være de lommer, som _du_ har brug for.

Jeg har aldrig haft et par bukser i mere end et par år uden begyndende hul på knæerne - men jeg er også i haven stort set hver dag :)

Nyt svar til emnet »Arbejdsbukser til haven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Arbejdsbukser til haven

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider