Forum

Græsslåmaskine – hvilken en skal jeg v.?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tim P., 10. august 2012 kl. 12.44

Hejsa.

Nu har jeg ledt længe efter et forum hvor jeg kunne spørge nogen kloge have mennesker om hvilken plæneklipper der passer til min have. Jeg ca. 980 m2 græsplæne, og vil gerne have en texas plæneklipper, jeg har fundet den her side som ser udtil at have fornuftige priser og forstand på det, er den de anbefaler god nok: www.plaeneklipper.com/ ?

Mvh
Tim

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 10. august 2012 kl. 21.36

Jeg vil helt klart anbefale en maskine med bioklip. Den findeler afklippet så det gøder plænen. Hvis det er med græsopsamler skal det køres væk eller i en kompostbeholder el. lignende. Efter en del år ruster skjoldet indvendig på de fleste maskiner, så holdbarheden er der ikke den store forskel på. Min nabo har en TP 500 combi og er godt tilfreds med den.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tim P., 11. august 2012 kl. 5.01

Hej Mogens og tak for dit svar.

Jeg er lidt af den opfattelse af bioklip er med til at øge mos produktionen i græsset, hvad er din opfattelse af det?

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 11. august 2012 kl. 7.08

Bioklip - du sparer gødning.

Hvis du køber en, som du selv skubber rundt, så vær meget opmærksom på vibrationsniveauet.

Har aldrig hørt om ekstra mos ved bioklip - mos er ofte et resultat af forkert pleje. De fleste vil gerne have en plæne som i reklamerne, men de færreste vil yde den indsats der skal til :)

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 11. august 2012 kl. 7.45

Jeg har kørt med bioklip i ca.20 år og har ikke mos i plænen, kun lidt der hvor der er skygge. Bruger selv den svævende Flymo med ledning pga. en meget skrå plæne. Det med ledning er lidt kompliceret, den bliver hurtigt lidt kortere, indtil man har fundet en fast rutine.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 11. august 2012 kl. 8.53

@Mogens

Sådan en forlængerledning til min hækkeklipper har jeg også:-)

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. august 2012 kl. 8.59

Det lyder som den ledningsmodel, vi har til hækkeklipperen...

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tim P., 11. august 2012 kl. 9.09

Jeg gad egentlig godt gøre en indsat for at plænen slap af med alt mossen, og jeg har faktisk forsøgt mig med sådan en klinke man spænder på plæneklipper til luftning, men nøj hvor bliver græsset grimt bagefter! Kom endelig med en masse tips og tricks til hvordan i gør græsset pænt og nydeligt!

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 11. august 2012 kl. 22.30

Mosset kommer oftest der hvor der er skygge.
Mosset har bedre betingelser når græsset er klippet meget kort.
Mosset trives dårligt i højt græs, (det samme gør lavt ukrudt).
Altså stil kniven højere op, så går græsrødderne dybere ned og giver en flottere plæne. Kan du få fat i noget sort jord fra genbrugsstationen, så spred det ud i et meget tyndt lag på hele plænen. Græsset stopper først væksten ved +5 grader så du kan godt nå at sprede nye græsfrø ud.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Kuno Christensen, 13. oktober 2012 kl. 17.40

Slettet af administrator 16. oktober 2012 kl. 19.17.

Nyt svar til emnet »Græsslåmaskine – hvilken en skal jeg v.?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Græsslåmaskine – hvilken en skal jeg v.?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider