Forum

Vandopsamling til hus med stråtag

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente H, 26. juli 2012 kl. 9.58

Hej have- og husfolk.

Har nogen af jer kendskab til en måde at samle regnvand på, når huset har stråtag og derfor ingen tagrender?

TAK for ethvert råd og input.

Bedste hilsner
bente

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 26. juli 2012 kl. 17.27

Hej Bente
Der er vel kun at du skal have lavet en måde, hvor dryppet fra taget, kan komme i "tønden" og det kan vel kun lade sig gøre, hvis du får lavet render med "bund" i, så vandet derfra kan ledes til opsamlingsbeholderen.
God held med projektet, for det kan virkelig give store mængder til havevanding.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 27. juli 2012 kl. 7.57

Uden tagrender tror jeg at det er et dødfødt projekt. Hvordan skulle regnvandet ellers kunne samles?

Hvis du er villig til at gå "all in" og sætte tagrender på dit hus (hvilket jeg syntes ville være synd) så prøv at google på stråtag og tagrender. Det giver massevis af gode hits.

Peter

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 27. juli 2012 kl. 10.38

Hej Bente
Jeg bor selv i et hus uden tagrender......-og uden vandopsamling.

Hvis terrænet er skrånende på langs ad huset, kan der muligvis etableres en form for "rendesten" på jordoverfladen, hvorfra vandet så ville kunne løbe ned i en form for bassin eller dam, lidt væk fra huset, i den ende hvor er lavest.

Hvis ikke forholdene lægger op til denne løsning, kan jeg heller ikke lige se, hvordan regnvandet skulle kunne opsamles.

mvh Vibeke

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente H, 27. juli 2012 kl. 16.05

TAK for svar Boi, Peter og Vibeke. Jeg må nu en tur i tænketanken og forbi Google og se om jeg kan finde yderligere hjælp og inspiration.

Go' solrig weekend.
bente

Nyt svar til emnet »Vandopsamling til hus med stråtag«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Vandopsamling til hus med stråtag

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider