Forum

Hjælp!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Linda Bregnhøj, 16. april 2004 kl. 21.56

I skriver at pebertræet er giftigt selv ved berøring, jeg løb over et, det duftede så rart at jeg ville søge at tage en aflægger men måtte bide den blomstrende gren over da den ikke kunne knækkes, så da at træet var giftigt, ringede til vagtlægen for at spørge hvad jeg skulle gøre og han sagde se tiden an du slugte jo ikke noget og det var jo ikke selve bærene jeg havde spist? Hvad skal jeg så gøre er ret nervøs, har børstet tænder, skyllet munden men hvad er tegnene jeg skal være opmærksom på? Hjertebanken har jeg måske fordi min uvidenhed har skabt et problem for mig!

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 19. april 2004 kl. 11.20

Hvis du kommer ud for at have indtaget giftige planter, så er det en sag for lægen. Vi er en havebrevkasse, som godt nok oplyser om planter er giftige, men vi vil ikke gå ind i symptombeskrivelser og evt. forgiftningstilfælde.

Men jeg forstår godt, at du er nervøs – for nylig kom jeg ved en fejltagelse til at drikke en ordentlig slurk vand, som en buket forårsblomster havde stået i natten over i et vandglas. Her bliver aldrig mere sat blomster i vand i vandglad! Det smagte meget grimt. Jeg drak en gang mælk ovenpå, men jeg havde også svært ved at være sikker på, om der var noget i maven ud over nervøsitet. Der skete ikke noget, men jeg tog den forholdsregel at fortælle det til min mand, så han vidste det, hvis jeg pludselig skulle blive syg.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 19. april 2004 kl. 13.48

Jeg er blevet gjort opmærksom på, at det ikke altid er en god ide at drikke mælk ved forgiftninger. Du kan læse mere om ting, du skal være opmærksom på ved forgiftninger her

www.netdoktor.dk/vagtlaegen/Fakta/forgiftning.htm

Med venlig hilsen
Karna Maj

Nyt svar til emnet »Hjælp!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hjælp!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider