Forum

Ecomposter – kompostbeholder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 1. april 2012 kl. 17.40

Er der nogen der kender til den nye kompostbeholder - Ecomposter???
Jeg skal til at have en kompostbeholder og syntes at den ser spændende ud fremfor de traditionelle grønne firkantede.
Den koster til gengæld også noget mere - men hvis den er bedre, er jeg som villig nok til at betale lidt ekstra for at have en "stor bold" i haven fremfor de grønne beholdere ;o)

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina K., 2. april 2012 kl. 9.09

Hej Ulla,
du har kun brug for en lukket kompostbeholder, hvis du skal kompostere køkkenaffald. Det skal nemlig være rottesikret. Der er flere former for kompostering: Varmkompostering og ormekompostering - den sidste kræver jordkontakt, så det kan din "kugle" ikke klare.
Jeg har selv 2 åbne kompostbunker, som bare er "samlet" lidt ved hjælp af pallerammer, så jeg ikke har det ud over det hele - disse bruger jeg til haveaffald. Derudover har jeg en lukket beholder til køkkenaffald (se foto). Du kan snildt bruge 2-3 år på at eksperimentere med, hvad der passer dig og din have bedst, så mit råd er, at lade være med at investere i sådan en dyr beholder.
Din kommune (dit genbrugscenter) har muligvis et godt tilbud på kompostbeholder med næsten 50% rabat - undersøg evt. det. Ellers kan du læse rigtig meget om kompost her:
www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/kompostfremstilling/
Hilsen Tina

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 8. april 2012 kl. 8.22

Hej Tina

Tak for at du gav dig tid til at svare. Jeg er ikke meget for at have åbne beholdere - jeg er voldsomt plaget af dræversnegle og kan ikke holde ud at se dem kravle rundt i en åben kompostbunke.
Jeg har tjekket med min kommune - desværre gives der ikke rabat her på kompostholdere ;o)
Grunden til at jeg er blevet lidt lun på den runde - jeg har dårlig ryg og skuldre og har derfor lidt problemer med at omstikke en almindelig kompostbeholder - men kunne forestille mig, at det kunne være fint nemt at trille af sted med den runde.
mvh
Ulla

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 8. april 2012 kl. 9.16

Som hjælpemiddel til ældre eller handicappede kan man måske forsvare pris (høj) og layout (for lille volumen?).

Med hensyn til snegle i den åbne (i toppen) kompostbeholder: Jeg dækker alt det der frister dræbersnegle med jord / kompost, hver gang jeg smider et læs grønt på bunken og så er der ingen dræbersnegle i den åbne kompostbeholder.

Klart, at der kommer mange snegle, hvis man bare fylder buffeén op - det gælder alle steder i haven :-)

Nyt svar til emnet »Ecomposter – kompostbeholder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ecomposter – kompostbeholder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider