Forum

Hurtigt højt hegn!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annelise Bendixen, 11. april 2004 kl. 23.44

Er der mon nogen der kan hjælpe mig med en god ide?

Jeg er flyttet til et lille hus med en lille have!

Og jeg var vant til at kunne sidde uforstyrret på min terrasse!

Men nu er der helt åbent ind til naboen- hvor hegnet vender mod syd.

Og mod vest er der også snart ganske åbent ud til vejen.

Vi må ikke sætte plankeværk op!

Findes der nogle tætte planter som gror med lynets hast?

Mine naboer er godt nok ganske søde og rare, min de har lige sat en enorm trampolin op lige på den anden side af skellet.

Og her i påsken har der bare været fuld knald på- de råber og larmer, så jeg til sidst i går måtte gå indendørs og lukke døren–
Og det siger sig selv at jeg med en ny og uplejet have har mere end nok at arbejde med. Men nu tænker jeg først og fremmet på at få skærmet af!

Håber på snarligt svar!

Venlig hilsen fra Annelise

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Larsen, 12. april 2004 kl. 23.15

Hej Annalise.!

Synd og skam med larmende og trampolin -hoppende naboer...

Prøv at søge på "Jordskokker",-og "Japansk Boghvede", til dit hurtigt voksende hegn.

Men altså,hvis du søger noget hurtigtvoksende,-så kan du jo også få problemer med at fjerne det igen.?

Måske kunne du købe et færdig laver pilehegn,?Det kan fåes i sektioner i forskellige højder og bredder.Held og lykke med din have. Venligst Grete Zebitz.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rita Simonsen, 14. april 2004 kl. 11.50

Hej Anne lise.

Vi har næsten samme problem og i år vil vi så nogle blomster der er hurtigvoksende i et hegn af hønsenet.det skal væreblomsterkarse,mamelukærme og snerler i en tyk lag.

De vokser nemlig hurtig og du har en hurtig hæk som du kan rive ned i løbet af 0,5
hilsen Rita

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 15. april 2004 kl. 14.21

Med stor chance for at blive blæst ud af banen som strid:

Om trampolin hoppende naboer er et problem er vel en smagssag. Jeg synes da du skal tale med dem om dit problem og se om I kan lave en aftale, så alle kan bruge deres have til det de ønsker uden af genere hinanden. F.eks. dele ude tiden i larm og stilhed?

Der er vel ikke noget værre end at blive "hende den sure inde ved siden af" Bare fordi man hellere vil surmule end at udtrykke ens behov. Deres behov er en trampolin – dit er ro. Det må I finde en løsning på.

Hegnet: jordskokker, Latyrus op af hegn, Men begge dele er der jo ikke NU i foråret. Så et permanent hegn, som ikke er et hegn :) = pilehegn ville jeg sige i meter mål direkte til plantning.

Held og lykke med forhandlingerne, må I nå en løsning begge familier kan leve med.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annelise Bendixen, 15. april 2004 kl. 23.05

Tusinde tak for jeres svar på mit spørgsmål om hurtigt hegn.

Jo, jeg har snakket med min nabo om problemet- Vi er faktisk meget gode venner, og de bad mig bede børnene pænt om at være mere stille og de har faktisk et par aldeles søde børn-
Så det skal nok gå!

Ang hegn- er det nok også værst ud til den offentlige vej-Så nu forsøger jeg med pil og klatreplanter- måske også jordskokker i den ene ende- De smager jo henrivende godt- og vi havde dem faktisk i vor gamle have for mange år siden
Tak for rådet
Annelise

Nyt svar til emnet »Hurtigt højt hegn!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hurtigt højt hegn!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider