Forum

Hvornår kan man så græs

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Eigil Hansen, 3. marts 2012 kl. 15.28

Hvor langt skal vi hen på foråret før man kan så græs, og det er bedst, er der nogen der har erfaring med det. ?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Garbenfeldt, 3. marts 2012 kl. 22.55

Ja, det kunne jeg også godt tænke mig at vide.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 4. marts 2012 kl. 8.34

- så snart jorden er bekvem at arbejde i -

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 4. marts 2012 kl. 9.39

Hej begge

Jordtemperaturen må gerne komme op på 20 °C for at få en god og hurtig spiring. Så det må være april / maj / juni eller august september.

Sort jord med direkte sol kan bringe temperaturen så højt op, i de øvre lag, hvor frøet ligger, at frøet dræbes - 40 °C eller mere - så det skal altså ikke være højsommer :)

Jeg har selv kun erfaring med efterårssåning og skulle jeg igang om foråret, ville jeg nok vælge april / maj.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eigil Hansen, 4. marts 2012 kl. 9.46

Tak Tom, for dit svar.

Det var jo stort set som jeg kunne selv gætte på, kan man så ikke bare så i god tid, vel nok efter nattefrosten forventes at være forbi, så frøene ligger klar i jorden når temperatuen stiger.
Eller bliver frøene ødelagt.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 4. marts 2012 kl. 10.12

Jo, det kan du godt, men der er en risiko for at frøet rådner i en lang, våd og kold periode. Jeg vil også tro, at desto tidligere såning desto mere interessant er frøene for fuglene..

Nyt svar til emnet »Hvornår kan man så græs«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hvornår kan man så græs

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider