Skrevet af: Dorte Vildsø, 17. oktober 2011 kl. 13.08
Jeg har købt et ferskentræ for en uge siden og midlertid sat det i drivhuset. Kan jeg plante det ude nu, eller er det for sent på året. Hilsen Dorte
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 18. oktober 2011 kl. 9.18
- du skal plante det ud snarest - det vil arbejde med rodnettet når det ikke er frost -
MM
Skrevet af: Henry G., 18. oktober 2011 kl. 23.13
Hej Dorte hvis det var mig, der havde købt et ferskentræ, ville jeg vente med at plante det til foråret, og opbevare det frostfrit et lyst sted, da det ikke kan nå at gro fast inden frosten kommer, og ikke mindst jorden på plantestedet vil være mere løs hvor vandet så vil samle sig, og da træet ikke skal vokse nu, kan det ikke bruge alt det vand, og rødderne vil tage skade. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Sonja Jørgensen, 10. marts 2012 kl. 9.40
Jeg har købt et ferskentræ aug. 2011, og plantet det i sep., Benedicte Prunus Persica. Træet ser ud til at have klaret vinteren fint, det står op ad en syd mur, med mange fine knopper. Hvordan skal jeg behandle træet her fra? ca. 2 m.
Skrevet af: Jørn Petersen, 10. marts 2012 kl. 10.12
Hej, jeg vil også gerne vide lidt om fersken, jeg købte et træ for en uge siden, hvor det er min plan at grave den ned inde i mit drivhus, og lade den vokse op ad en mur, og forsøgt at tilpasse træet, så den kommer til at stå op ad muren, som et espalie, med grene vandret ud fra hoved-stammen, er det ikke muligt, eller er det en dum idé.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Ferskentræ