Skrevet af: Thorild Bak Rasmussen, 31. marts 2004 kl. 12.47
Jeg har lidt pladsproblemer i mine bede og overvejer derfor at dyrke græskar i store spande. Er der nogen der har erfaring hermed eller gode ideer til hvordan man laver en godt gødet jord i spandene
Skrevet af: Eivin Knidsen, 10. maj 2012 kl. 17.33
"Hvor svar søges, ja da kan det da skam alle tider ligeledes findes", ja det maatte da være kloge ord. Og som svar paa dit specifikke spørgsmaal, ja da skal man da bare kigge rundt paa havenyts egne sider. Tillad mig da at henvise til følgende glimrende artikel:
www.havenyt.dk/spoergsmaal/koekkenhaven/211.html
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Søren S Duun, 10. maj 2012 kl. 19.04
Jeg tror at en spand er for lille, det vil bremse planten i dens vækst og det vil være ærgeligt at det sker midt under frugtsætningen. De eneste græskar som kan dyrkes på denne måde er prydgræskar, altså små sorter.
Her vil jeg blande en god plantejord med max 20% kompost og så gøde med enten udtræk af brændenælde, hønsegødning eller/og kompost. Man kan ikke bare give dem uhæmmet, da man risikere at brænde dem af . Derfor er det bedst at dyrke dem i en kompostbunke da de her kan tage hvad de skal bruge æg næring.
Skrevet af: Eivin Knidsen, 11. maj 2012 kl. 0.13
Søren, helt rigtigt set, og vel ogsaa det man kan udlede af benævnte artikel.
Mvh Eivin (^_^)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Græskar i spandevis