Skrevet af: Per Madsen, 8. august 2011 kl. 22.13
Er der ikke noget med, at nogle frø skal have frost førend de kan spire? Jeg har nemlig høstet en del frø fra min have, og de skulle jo gerne spire næste sæson.
Mvh Per
Skrevet af: Lene Skelmose, 9. august 2011 kl. 22.11
Jeg har brugt www.Jelitto.com , når jeg har være i tvivl om frø fra blomster og krydderurter.
Skrevet af: Hans Matthes, 10. august 2011 kl. 15.11
Jeg gemmer alle mine frø til køkkenhaven i min dybfryser i en lukket plastikpose, og de holder sig i mindst 10 år. I Rusland har de i St. Petersborg en samling af næsten alle grøntsagsfrø fra hele verden i store dybfrysere. I den gamle Sovjetunion gemte de dem kun et år og tog friske frø hvert år. Men det har de ikke arbejdskraft til mere. Jeg ved ikke hvilke frø, der skal have frost, men hvis du gemmer lidt af dem alle i dybfryseren, er du under alle omstændigheder sikret i mange år frem.
Skrevet af: Per Madsen, 10. august 2011 kl. 21.42
OK...tak for det begge to!
Skrevet af: Lis P., 19. august 2011 kl. 9.17
Per hvis det er sommerblomster du har taget frø på skal du ikke komme dem i fryseren, men i køleskabet det er ikke alle sommerblomster der vil spirre efter en tur i fryseren.
Du kan bruge en tommelfingerregl sommerblomster køleskab, staudefrø fryser.
MVH Lis
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hvilke frø skal have frost?