Skrevet af: Sander Troldvad, 7. august 2011 kl. 18.18
Hej
Jeg går og sysler og eksperimentere lidt med chiliplanter på hobbyniveau,:) og tænkte på om jeg kan plante en enkelt gren ud, ved at knægge den af stammen og så plante den i en potte for sig selv?
Håber der er en der kan bidrage med lidt erfaring..:)
Skrevet af: Anja Egeriis, 7. august 2011 kl. 19.56
Ikke en gren, men du kan gøre det med et lille friskt skud. Du klipper det af og fjerner evt. blomster og større blade, så der kun er nogle få, små blade tilbage.
Så sætter du det i fugtig jord - gerne såjord uden gødning i - og holder det fugtigt og ikke under 20 grader. Så skulle den gerne slå rod i løbet af et par uger og kan overvintre i vindueskarmen og give frugt i marts/april.
Her kan du finde masser af chilioplysninger - men pas på, det bliver hurtigt vanedannende: www.chilifan.dk/da/forum/?doListNewTopics=1
mvh
Anja
Skrevet af: Sander Troldvad, 11. august 2011 kl. 21.40
Takker for tippet.. Prøver at se om det lykkedes..:)
Skrevet af: Anja Egeriis, 12. august 2011 kl. 8.29
Hvis du laver nogle stykker, så er det ret sandsynligt nogle af dem, der lykkes...
Jeg har gang i nogen for tiden, og jeg kan se, at flere af dem har slået rod.
Skrevet af: Eivin Knidsen, 12. august 2011 kl. 13.25
Anja, hvad maatte du gødske benævnte chili-planter med? Jeg forsøgte mig jo da ogsaa selv med saadanne chili-planter for aar tilbage, men uden held. Nu, hvor jeg befinder mig i mit livs efteraar, tænker jeg, om man skulle prøve en sidste gang med disse chili-planter.
Mvh Eivin (^_^)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Chili