Skrevet af: Kirsten Wandel, 4. august 2011 kl. 22.46
Jeg er kontaktperson for en afghansk familie i Næstved, der lige har fået rådighed over en kolonihave, som kræver en kærlig hånd. Mon der skulle være nogen i området, der har eller ved hvor der er brugte haveredskaber, som man kan få for en billig penge. I første omgang er der selvfølgelig brug for spade, greb, skovl, rive …. og en trillebør. Haven har ikke været i dyrkning i denne sæson; men græsset er slået.
Familien er helt ny i Danmark, og de har selvfølgelig ikke penge til dyre indkøb - men jeg synes, det er vigtigt, at de kommer godt i gang med haven nu, så de kan få glæde af dyrkningssæsonen allerede fra næste forår.
Håbefulde hilsner
Kirsten
PS: Jeg henter selvfølgelig gerne redskaber inden for en rimelig afstand fra Næstved. Ring til mig på 21447832 - eller svar her på siden.
Skrevet af: Anja Egeriis, 4. august 2011 kl. 23.14
Hej Kirsten -
prøv de lokale loppemarkeder - der kan som regel findes meget billige haveredskaber. Eller Den Blå Avis - der dukker også noget op ind i mellem...
Mvh
Anja
Skrevet af: Eivin Knidsen, 5. august 2011 kl. 0.24
Ligeledes kunne planteskoler tænkes at ligge inde med saadanne "ældre modeller", der alligeveller bare maatte kaseres.
Mvh Eivin (^_^)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Brugte haveredskaber