Skrevet af: Benthe Christensen, 1. juni 2011 kl. 8.38
Hej! Vi har de fineste kiwiplanter, en han og hun der er 8 år. De har blomstret de sidste 3 år, med flere og flere blomster for hvert år, dog kun med blomster i venstre side, men uden frugter til følge. De står i vores udestue som får frost om vinteren, men bortset fra manglende frugt, så er det sunde og smukke planter, som gror helt eventyrligt. Kan nogen mon hjælpe os med problemet?
Mvh Benthe
Skrevet af: Henry G., 1. juni 2011 kl. 19.40
Hej Benthe det er jo fint at jeres kiviplanter blomstrer, vores tog det ca. 15 år før de blomstrede samtidigt, derefter gik det stærkt, nu får vi rigtig mange hvert år, omkring 700-750 stk, i år er der måske flere, da jeg kan se at frugterne sidder meget tæt, planterne står op ad en vestvendt mur uden læ. Vi plukker ca. halvdelen midt om sommeren for at lave marmelade, resten får så mere kraft til at vokse.
Det jeg tror der sker med jeres kivi er, at de ikke bliver bestøvet, det kræves jo at der kan komme bier m.m. til blomsterne, og at der er blomster på både han og hun planten samtidig, men jeg forstår ikke hvad du mener med at de blomstrer i venstre side. Nye skud kan blive 3-5 m. lange.
Hilsen Henry G.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kiwiplanter uden frugt.