Forum

Plantning af robuste planter. Behandling

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Laila Gammelgaard Frederiksen, 30. maj 2011 kl. 21.51

Hvilken planter er det godt at plante på skråning ud til havet,som er robuste de skal holde på skrænten?
Hvordan skal jeg behandle mit ask træ da barken er skrællet lidt af under en kyst sikring
Venlig hilsen
Laila Frederiksen

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Laila Gammelgaard Frederiksen, 30. maj 2011 kl. 21.58

Hvilken robuste planter er gode at plante på en skråning ud til havet?
Hvilken behandling kan jeg give mit ask træ?da barken er skrællet lidt af under en kystsikring
Venlig hilsen
laila frederiksen

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens J., 30. maj 2011 kl. 22.14

Da jeg var barn (~ 25 år siden) gik jeg rund på en skrænt for ende af vores grund ud mod vandet og stak pilekviste i. Det var ikke alle der fik fat, men mange gjorde og er i dag vokset godt til og holder på skrenten.

En nem og billig metode.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 30. maj 2011 kl. 23.18

Hej Laila Gammelgaard Frederiksen

Det er ikke tilladt at plante lige hvad du vil på en skrænt ned mod havet - heller ikke selv om det kan stabilisere en skrænt.

Det er Loven om Strandbeskyttelse der forbyder nyt byggeri, hegning, terrænændring og plantning på de arealer i godkendte sommerhusområder, der ligger nærmere end 100 meter fra stranden.

Det Miljøcenter, der administrerer den landsdel, som dit sommerhus ligger i kan vejlede dig om eventuelle dispensationsmuligheder.

Og nu asketræet - hvis du skriver lidt mere udførligt hvor gammelt træet er, hvor det er skadet, hvor lang tid siden skaden er sket og hvor omfattende skaden er bliver det lidt lettere at komme med forslag til, hvad du eventuelt kan gøre .......

Med venlig hilsen fra
Lone

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Laila Gammelgaard Frederiksen, 31. maj 2011 kl. 13.34

Ang. Ask træet.Skaden skedte for en uge siden.den skade skedte fordi vi skal ha lavet kystsikring og kampstenene blev væltet ned af skrænten og ramte to asketræer på vej derned forneden.Omfanget af skaden ca.1kvadrat meter for begge træer.De erlidt over 50 år gamle så jeg vil gerne passe dem godt.Ps.Har søgt kyst beskyttelse.Finder ud af beplantning på skråning
Venlig hilsen
Laila

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 31. maj 2011 kl. 19.29

Hej Laila Gammelgaard Frederiksen

Det er da godtnok omfattende skader, der er sket - og vist en sag for professionelle.... !

Jeg har søgt lidt rundt på nettet og selv om dette egentlig ikke er stedet at anbefale noget firma, vil jeg alligevel tillade mig at foreslå, at du kontakter et firma, der har en omfattende referenceliste og mange års erfaring:
www.braendestakken.dk
Telefonnummeret dertil er tlf 75873536.

Det er sandsynligt, at det koster penge at få en faglig vurdering - det vil Robert Christensen oplyse dig om, når du spørger.

Jeg håber du får hjælp til at redde dine træer ad den vej.

Med venlig hilsen fra
Lone

Nyt svar til emnet »Plantning af robuste planter. Behandling«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Plantning af robuste planter. Behandling

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider