Forum

Dyrkning af gulerødder

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ghita E, 28. maj 2011 kl. 22.55

Hej

Jeg kan ikke forstå, hvorfor jeg ikke kan dyrke gulerødder! Jeg har nu prøvet både sidste år og nu her, men med to forskellige sorter.

Jeg har altid hørt og set hvor nemt det er, men åbenbart ikke for mig!

Når jeg såer frøene går der ca 3-4uger før de begyder at spire og når det endelig sker vokser de nok 1mm om ugen. Det går virkelig langsomt!

Jeg såer dem mellem løgrækkerne, da jeg har læst at det skulle harmonere godt. Løgene vokser også lidt langsomt, men det er til at have med at gøre. Min jord er meget muldrig. Kan det være derfor?

Håber at der er nogen der har nogle triks og idéer!

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 29. maj 2011 kl. 7.29

Hej Ghita E

Ork ja - tips kan der være rigeligt af - men om det lige er nogen, du kan bruge er jo lidt svært at sige :-)
Der ligger en artikel af Karna Maj i kategorien Køkkenhaven, som måske kan indeholde nyttig info. Bare skriv "Dyrkning af vintergulerødder" i søgefeltet øverst på Havenyt's side. (Og lad dig ikke forvirre af, at artiklen handler om vintergulerødder - der er grundig beskrivelse af gulerøddernes krav til såbed og jordbundsforhold).

Med venlig hilsen fra
Lone

Nyt svar til emnet »Dyrkning af gulerødder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Dyrkning af gulerødder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider