Skrevet af: Ulla Rahn, 24. maj 2011 kl. 16.35
Min mands morfar have knoldbegonier i sin have. De har overlevet indtil nu. Jeg har netop modtaget de sidste tre små knolde. Hvordan får jeg liv i dem? En af knoldene har en 10 cm tynd spire. Knoldene har formodentlig ikke været i jorden sidste år. De er fundet på bunden af den gamle sæk. Alle de andre knolde blev glemt i haven sidste vinter! Hvem kan hjælpe, jeg vil så gerne redde dem?
Ulla
Skrevet af: Lene Kjær Hansen, 26. maj 2011 kl. 21.33
Hej Ulla
Hvis jeg var dig, ville jeg lægge lidt, let fugtet spaghnum i en potte eller flamingo-kasse og placere dine knoldbegonier heri halvt dækket til. Hvis knoldene ser meget tørre ud, kan du roligt lige skylle dem over med lunkent vand. Stil herefter potten varmt (gerne i drivhus) og i masser af lys, så skal "de sovende" skud nok blive vækket til live. Når den er godt i gang med at skyde, kan du plante den med ca.5 cm jord ovenover knolden. Held og lykke med dem!
Hilsen Lene
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Knoldbegonier