Skrevet af: Birgitte Nielsen, 12. maj 2011 kl. 15.09
Mit lille oliventræ (i potte) har desværre været udsat for frost denne vinter. Det står nu i drivhuset med sine tørre og visne blade, men der er grønt under barken på grenene. Jeg har kigget til rødderne for en måneds tid siden, hvor jeg plantede den om, og de så brune og døde ud. Jeg vander den lidt, og har desværre også givet den lidt flydende gødning et par gange, hvilket jeg kan forstå ikke er så godt. Skal jeg plante den om igen så den kan få jord uden gørdning i?
Hilsen Birgitte
Skrevet af: René Wutborg, 13. maj 2011 kl. 14.40
Det kommer selvfølgelig an på, hvor meget du har givet den, men umiddelbart ville jeg lade planten være. Vand planten sparsomt ca. en gang om ugen uden gødning og stil den et varmt og solrigt sted, drivhuset er ideelt. Det er min erfaring at nedfrosne olivenplanter kan være endog meget længe om at skyde igen. Det kan ske, at de først skyder hen i juli! Så det kræver tålmodighed.
mvh
R. Wutborg
Skrevet af: Birgitte Nielsen, 13. maj 2011 kl. 18.19
Tusind tak for dit svar. Tålmodighed. Det går nok. Det er sådan et fint træ med en ret smuk stamme, og det ville være skønt, hvis det klarer skærerne.
mvh
Birgitte
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Oliventræ