Skrevet af: M. Have, 14. april 2011 kl. 0.16
jeg har startet med forspiring af tomat ved frø under hvid plastikpose i vindueskarm. Det fungerer fint, men hvornår tager jeg plastikken af( er det allerede når man begynder at se planterne kome op af jorden). Regner med at de skal ud at stå i drivhus senere.
Hvornår plejer man at sætte dem ud i drivhuset, altså også hvor de kan være ude om natten(dato ca. og ikke ved hvilken temperatur).
på forhånd tak
Skrevet af: Anja Egeriis, 14. april 2011 kl. 6.45
Jeg tager plastikken af mine, så snart de har spiret for at undgå skader pga. for megen fugt.
Du kan ikke bruge en dato til noget i forhold til, hvornår de kan komme ud om natten - det er udelukkende temperaturen, der bestemmer det, og den skal helst ikke ligge på under 10 grader om natten. Det er normalt omkring sidt i april - først i maj..
Men du får flotte planter, hvis du flytter dem derud om dagen og henter dem inde, når temperaturen falder først på aftenen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Forspiring af tomater